Η Ανοπαία ατραπός ήταν δύσβατο μυστικό πέρασμα που κατέληγε σε πολύ μικρή απόσταση από το τρίτο στενό των Θερμοπυλών. Το 480 π.Χ. στην μάχη των Θερμοπυλών ο προδότης Εφιάλτης, έκανε γνωστή την ύπαρξή της στον Πέρση αυτοκράτορα Ξέρξη, με αποτέλεσμα τα περσικά στρατεύματα μέσω αυτού του μονοπατιού να καταλάβουν τα νώτα των Ελληνικών δυνάμεων. Για μένα είναι το μονοπάτι της προδοσίας και σκοπός μου με τις αναρτήσεις μου να ξυπνήσω και άλλους συντρόφους για να περιμένουμε τους βαρβάρους ξένους ή μη.
Παρασκευή 4 Μαΐου 2018
«Αποκεφαλίστηκε» ο κυβερνήτης της Κ/Φ «Αρματωλός» - Πηγές ΥΠΕΘΑ: «Έπρεπε να είχε αποφευχθεί η σύγκρουση»
Σε αργία τέθηκε ο κυβερνήτης της Κ/Φ «Αρματωλός» καθώς όπως
αναφέρουν πηγές του ΥΠΕΘΑ θα έπρεπε να είχε αποφευχθεί η σύγκρουση με το
τουρκικό εμπορικό σκάφος.
O YEΘΑ Π.Καμμένος ζήτησε την άμεση διερεύνηση του ζητήματος από την ελληνική πλευρά για τον μη έγκαιρο εντοπισμό του τουρκικού εμπορικού πλοίου και τη μη πραγματοποίηση έγκαιρων ελιγμών προς αποφυγή της σύγκρουσης.
O YEΘΑ Π.Καμμένος ζήτησε την άμεση διερεύνηση του ζητήματος από την ελληνική πλευρά για τον μη έγκαιρο εντοπισμό του τουρκικού εμπορικού πλοίου και τη μη πραγματοποίηση έγκαιρων ελιγμών προς αποφυγή της σύγκρουσης.
Πως προέκυψε το φίδι να θεωρειται ο προστάτης του σπιτιού
Αρχέγονο πνεύμα γονιμότητας και ευφορίας, η πρώτη περί θείου αντίληψη,
βοηθός του ανθρώπου στη δημιουργικότητά του. Η λατρεία του είναι
αρχαιότερη του Δωδεκάθεου. Οι γιορτές του, [πρόποσις, πιθοίγια]
συνδέονται και με τη Διονυσιακή λατρεία.
Υποτίθεται πως ο Αγαθοδαίμων άρχισε να λατρεύεται σα φίδι στους Αλεξανδρινούς χρόνους, αλλά είχε στοιχεία φιδολατρείας ανέκαθεν [πχ στα πιθοίγια, έβγαινε από το πιθάρι] Πρέπει να σχετίζεται σε ένα βαθμό με τους ιερούς δράκοντες [φίδια] που παρουσιάζονταν στις Διονυσιακές τελετές. Ήταν ακόμη χθόνια θεότητα [του θανάτου].
Στον Αγαθοδαίμονα έπιναν ανέρωτο κρασί [πράγμα εξαιρετικά σπάνιο] και έκαναν ταυτόχρονη πρόποση στο Δία. Αυτό δείχνει την μεγάλη σημασία αυτής της σκοτεινής θεότητας, που μερικοί την ταυτίζουν με τον ίδιο τον Διόνυσο.
Υποτίθεται πως ο Αγαθοδαίμων άρχισε να λατρεύεται σα φίδι στους Αλεξανδρινούς χρόνους, αλλά είχε στοιχεία φιδολατρείας ανέκαθεν [πχ στα πιθοίγια, έβγαινε από το πιθάρι] Πρέπει να σχετίζεται σε ένα βαθμό με τους ιερούς δράκοντες [φίδια] που παρουσιάζονταν στις Διονυσιακές τελετές. Ήταν ακόμη χθόνια θεότητα [του θανάτου].
Στον Αγαθοδαίμονα έπιναν ανέρωτο κρασί [πράγμα εξαιρετικά σπάνιο] και έκαναν ταυτόχρονη πρόποση στο Δία. Αυτό δείχνει την μεγάλη σημασία αυτής της σκοτεινής θεότητας, που μερικοί την ταυτίζουν με τον ίδιο τον Διόνυσο.
Η κατάρα που δείχνει ότι στις ταβέρνες της αρχαιότητας υπήρχε σκληρός ανταγωνισμός
Το 2003 σε έναν αρχαίο τάφο στον Πειραιά που χρονολογείται πριν από
2.400 χρόνια, βρέθηκαν τα αποτεφρωμένα λείψανα μια κοπέλας. Κάτω από τον
τάφο εντοπίστηκαν και πέντε μολυβένιες πλάκες. Ήταν διπλωμένες στη
μέση, ενώ σε κάθε μία ήταν περασμένο ένα σιδερένιο καρφί.
Πάνω στις τέσσερις απ’ τις πέντε πλάκες ήταν χαραγμένες αρχαιοελληνικές φράσεις, οι οποίες μεταφράστηκαν πρόσφατα από την ιστορικό του Πανεπιστημίου «Τζον Χόπκινς», Τζέσικα Λάμοντ. Πρόκειται για προσευχές προς τους χθόνιους Θεούς, δηλαδή τους Θεούς του Κάτω Κόσμου, τον Πλούτωνα και τη γυναίκα του, Περσεφόνη.
Πάνω στις τέσσερις απ’ τις πέντε πλάκες ήταν χαραγμένες αρχαιοελληνικές φράσεις, οι οποίες μεταφράστηκαν πρόσφατα από την ιστορικό του Πανεπιστημίου «Τζον Χόπκινς», Τζέσικα Λάμοντ. Πρόκειται για προσευχές προς τους χθόνιους Θεούς, δηλαδή τους Θεούς του Κάτω Κόσμου, τον Πλούτωνα και τη γυναίκα του, Περσεφόνη.
Ο άγνωστος Παρθενώνας της Θεσσαλονίκης που ρημάζει στο πέρασμα των χρόνων
Ένα από τα πιο εντυπωσιακά εκθέματα στο Αρχαιολογικό Μουσείο
Θεσσαλονίκης, είναι τα σωζόμενα τμήματα του χαμένου ναού της θεάς
Αφροδίτης, που αποκάλεσαν και μικρό Παρθενώνα της Θεσσαλονίκης γιατί
είχε μεγαλοπρέπεια.
Πρόκειται για ένα ιωνικό ναό της υστεροαρχαϊκής εποχής (τέλη του 6ου αιώνα π.Χ.) που αποκαλύφθηκε κατά τη δεκαετία του 1930. Τα ευρήματα δείχνουν ότι ο ναός διαλύθηκε και ανασυντέθηκε. Σήμερα τα εξαιρετικής ιστορικής σημασίας υπολείμματα του ναού στην περιοχή Διοικητηρίου απειλούνται με αφανισμό.
Πρόκειται για ένα ιωνικό ναό της υστεροαρχαϊκής εποχής (τέλη του 6ου αιώνα π.Χ.) που αποκαλύφθηκε κατά τη δεκαετία του 1930. Τα ευρήματα δείχνουν ότι ο ναός διαλύθηκε και ανασυντέθηκε. Σήμερα τα εξαιρετικής ιστορικής σημασίας υπολείμματα του ναού στην περιοχή Διοικητηρίου απειλούνται με αφανισμό.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)