Eνα μεγάλο deal που ήταν στα "σκαριά" μεταξύ της Ελλάδος και
του Κατάρ διακυβεύεται από τις εξελίξεις, καθώς πλέον έρχονται στο φως
όλα εκείνα για τα οποία το pronews.gr είχε μιλήσει πολλές φορές στο
παρελθόν: Τις στενές σχέσεις της Ντόχα με την ισλαμική τρομοκρατία.
Το deal που προωθούσε το ελληνικό υπουργείο Εθνικής Αμυνας (μην ξεχνάμε ότι Καταριανοί αξιωματικοί και υπαξιωματικοί εκπαιδεύονται στην Ελλάδα τόσο στις Μοίρες των μαχητικών, όσο και στα LEO2HEL), ήταν η ανταλλαγή των ελληνικών μεταφορικών ελικοπτέρων ΝΗ-90, αυτών που έχουν παραληφθεί και αυτών που αναμένεται να παραδοθούν μέχρι να συμπληρωθεί ο αριθμός των 20 ελικοπτέρων στην εξωφρενική αγορά που κόστισε στην Ελλάδα 704 εκατομμύρια ευρώ το 2003) με τα 12 Mirage 2000-5EDA του Εμιράτου.
Η υπόθεση των καταριανών Mirage 2000-9, σχεδόν όμοιων με τα ελληνικά Mirage 2000-5, αλλά εστιασμένα σε αποστολές κρούσης εδάφους, είναι αρκετά παλιά. Την αποκάλυψε η ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ τον περασμένο Σεπτέμβριο του 2010. (τ.193, σελ. 23).\
Αφορά την προμήθειας 12 μαχητικών αεροσκαφών Mirage 2000-5EDA.
Μια πρόταση που έχει αρκετά θετικά στοιχεία, λόγω της καλής κατάστασης των αεροσκαφών και της λογικής τιμής μεταπώλησης (25 εκατ. ευρώ η μονάδα), σε μια Αεροπορία που σε πέντε χρόνια δεν θα έχει αεροσκάφη να πετάξει λόω παλαιότητας και απόσυρσης κάπου 100 μαχητικών της!
Το θέμα συζητήθηκε στην πρόσφατη επίσκεψη του διοικητή των αεροπορικών δυνάμεων του Κατάρ στην Αθήνα . Οι συζητήσεις θα συνεχιστούν και αν προκύψει συμφωνία η Ελλάδα θα μπορεί να εντάξει γρήγορα “έτοιμα” αεροσκάφη στη δύναμή της. Αεροσκάφη που είναι ελάχιστα υποδεέστερα των δικών μας Mirage 2000-5 αλλά μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα “σούπερ όπλα” που έχουμε στις αποθήκες.
Η Αεροπορία του Κατάρ διαθέτει 12 Mirage 2000-5ΕDA (τρία διθέσια και εννέα μονοθέσια) για τα οποία αναζητεί αγοραστή.
Η πώληση των αεροσκαφών κίνησε το ενδιαφέρον της Ινδίας η οποία το 2005 προσέφερε 600 εκατ. δολάρια για τα αεροσκάφη και τον οπλισμό τους που ανέρχεται σε 500 βλήματα αέρος-αέρος και αέρος-εδάφους . Η προσφορά αυτή δεν έγινε δεκτή από την κυβέρνηση του Κατάρ η οποία συνέχισε να αναζητεί αγοραστή.
Μέχρι και το 2016 τα αεροσκάφη είχαν αξιοποιήσει μόλις το 40% της ωφέλιμης επιχειρησιακής τους ζωής. Αυτή την περίοδο η Αεροπορία του Κατάρ συνεχίζει να αναζητεί αγοραστές ενώ έχει ανακοινώσει από το 2019 την πρόθεση της να αγοράσει 49 νέα μαχητικά αεροσκάφη που θα αντικαταστήσουν τα Mirage 2000-5ΕDA.
Η τιμή τους κυμαίνεται περί τα 500 εκατ. ευρώ μαζί με ολόκληρο το πακέτο όπλων και συστημάτων εκπαίδευσης.
Χωρίς να είναι ακριβώς ίδια με τα Mirage 2000-5 Mk2 της ΠΑ (τα καταριανά είναι μαχητικά με έμφαση στις αποστολές αέρος-εδάφους), εν τούτοις μπορούν να ενταχθούν εύκολα στην Π.Α. εκτιμούμε.
Φυσικά δεν έχουν ραντάρ AESA, αλλά μπορούν να προσφέρουν πολλά ως αεροσκάφη αντικατάστασης.
Το σενάριο της ανταλλαγής με τα ΝΗ-90, βασίζεται σε ορισμένα δεδομένα: Τα ελικόπτερα αποδεικνύονται και ακατάλληλα για την ελληνική επιχειρησιακή πραγματικότητα και πανάκριβα στο κόστος χρήσης τους.
Από την άλλη η καταριανή Αεροπορία θέλει άμεση παράδοση των ΝΗ-90 που είναι ιδανικά για τις έρημο της χώρας (όταν προσγειώνονται στην Ελλάδα σε οτιδήποτε άλλο πέρα από ένα οργανωμένο ελικοδρόμιο κινδυνεύει να κτυπήσει στο έδαφος ολόκληρο το συγκρότημα αισθητήρων του ελικοτπερου!).
Η συζήτηση είχε προχωρήσει αρκετά, και στο "προξενιό" εμπλέκεται και ελληνική αντιπροσωπεία.
Τώρα η κατάσταση είναι συγκεχυμένη και δύσκολα θα προχωρήσει. Επίσημα... το Κατάρ είναι κράτος-τρομοκράτης...
Το deal που προωθούσε το ελληνικό υπουργείο Εθνικής Αμυνας (μην ξεχνάμε ότι Καταριανοί αξιωματικοί και υπαξιωματικοί εκπαιδεύονται στην Ελλάδα τόσο στις Μοίρες των μαχητικών, όσο και στα LEO2HEL), ήταν η ανταλλαγή των ελληνικών μεταφορικών ελικοπτέρων ΝΗ-90, αυτών που έχουν παραληφθεί και αυτών που αναμένεται να παραδοθούν μέχρι να συμπληρωθεί ο αριθμός των 20 ελικοπτέρων στην εξωφρενική αγορά που κόστισε στην Ελλάδα 704 εκατομμύρια ευρώ το 2003) με τα 12 Mirage 2000-5EDA του Εμιράτου.
Η υπόθεση των καταριανών Mirage 2000-9, σχεδόν όμοιων με τα ελληνικά Mirage 2000-5, αλλά εστιασμένα σε αποστολές κρούσης εδάφους, είναι αρκετά παλιά. Την αποκάλυψε η ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ τον περασμένο Σεπτέμβριο του 2010. (τ.193, σελ. 23).\
Αφορά την προμήθειας 12 μαχητικών αεροσκαφών Mirage 2000-5EDA.
Μια πρόταση που έχει αρκετά θετικά στοιχεία, λόγω της καλής κατάστασης των αεροσκαφών και της λογικής τιμής μεταπώλησης (25 εκατ. ευρώ η μονάδα), σε μια Αεροπορία που σε πέντε χρόνια δεν θα έχει αεροσκάφη να πετάξει λόω παλαιότητας και απόσυρσης κάπου 100 μαχητικών της!
Το θέμα συζητήθηκε στην πρόσφατη επίσκεψη του διοικητή των αεροπορικών δυνάμεων του Κατάρ στην Αθήνα . Οι συζητήσεις θα συνεχιστούν και αν προκύψει συμφωνία η Ελλάδα θα μπορεί να εντάξει γρήγορα “έτοιμα” αεροσκάφη στη δύναμή της. Αεροσκάφη που είναι ελάχιστα υποδεέστερα των δικών μας Mirage 2000-5 αλλά μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα “σούπερ όπλα” που έχουμε στις αποθήκες.
Η Αεροπορία του Κατάρ διαθέτει 12 Mirage 2000-5ΕDA (τρία διθέσια και εννέα μονοθέσια) για τα οποία αναζητεί αγοραστή.
Η πώληση των αεροσκαφών κίνησε το ενδιαφέρον της Ινδίας η οποία το 2005 προσέφερε 600 εκατ. δολάρια για τα αεροσκάφη και τον οπλισμό τους που ανέρχεται σε 500 βλήματα αέρος-αέρος και αέρος-εδάφους . Η προσφορά αυτή δεν έγινε δεκτή από την κυβέρνηση του Κατάρ η οποία συνέχισε να αναζητεί αγοραστή.
Μέχρι και το 2016 τα αεροσκάφη είχαν αξιοποιήσει μόλις το 40% της ωφέλιμης επιχειρησιακής τους ζωής. Αυτή την περίοδο η Αεροπορία του Κατάρ συνεχίζει να αναζητεί αγοραστές ενώ έχει ανακοινώσει από το 2019 την πρόθεση της να αγοράσει 49 νέα μαχητικά αεροσκάφη που θα αντικαταστήσουν τα Mirage 2000-5ΕDA.
Η τιμή τους κυμαίνεται περί τα 500 εκατ. ευρώ μαζί με ολόκληρο το πακέτο όπλων και συστημάτων εκπαίδευσης.
Χωρίς να είναι ακριβώς ίδια με τα Mirage 2000-5 Mk2 της ΠΑ (τα καταριανά είναι μαχητικά με έμφαση στις αποστολές αέρος-εδάφους), εν τούτοις μπορούν να ενταχθούν εύκολα στην Π.Α. εκτιμούμε.
Φυσικά δεν έχουν ραντάρ AESA, αλλά μπορούν να προσφέρουν πολλά ως αεροσκάφη αντικατάστασης.
Το σενάριο της ανταλλαγής με τα ΝΗ-90, βασίζεται σε ορισμένα δεδομένα: Τα ελικόπτερα αποδεικνύονται και ακατάλληλα για την ελληνική επιχειρησιακή πραγματικότητα και πανάκριβα στο κόστος χρήσης τους.
Από την άλλη η καταριανή Αεροπορία θέλει άμεση παράδοση των ΝΗ-90 που είναι ιδανικά για τις έρημο της χώρας (όταν προσγειώνονται στην Ελλάδα σε οτιδήποτε άλλο πέρα από ένα οργανωμένο ελικοδρόμιο κινδυνεύει να κτυπήσει στο έδαφος ολόκληρο το συγκρότημα αισθητήρων του ελικοτπερου!).
Η συζήτηση είχε προχωρήσει αρκετά, και στο "προξενιό" εμπλέκεται και ελληνική αντιπροσωπεία.
Τώρα η κατάσταση είναι συγκεχυμένη και δύσκολα θα προχωρήσει. Επίσημα... το Κατάρ είναι κράτος-τρομοκράτης...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου