Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει η δημόσια βαυαρική ραδιοφωνία (Bayerische Rundfunk/ BR) υπάρχει υπόνοια ότι δύο γερμανικές εταιρείες «λαδώθηκαν» και δεν εργάσθηκαν επαρκώς για τη συντήρηση του υποβρυχίου «ARA San Juan» της Αργεντινής το οποίο εξαφανίστηκε στις 15 Νοεμβρίου στον νότιο Ειρηνικό.
Εκτιμήσεις κάνουν λόγο για έκρηξη στο σκάφος λόγω βραχυκυκλώματος καθώς είχε καταγραφεί ένα «επεισόδιο συνεπές με έκρηξη» κοντά στο σημείο που χάθηκε το σήμα του υποβρυχίου San Juan με το πλήρωμα 44 ατόμων.
Ο Oscar Aguad, ο υπουργός Άμυνας της Αργεντινής, είχε ήδη υπαινιχθεί τον περασμένο μήνα ότι πιθανόν να πρόκειται για περίπτωση διαφθοράς, κάτι για το οποίο τώρα υπάρχουν ενδείξεις: μετά από έρευνα της βαυαρικής ραδιοφωνίας δύο γερμανικές εταιρείες, η Ferrostaal και η EnerSys-Hawker, φέρονται να έχουν δωροδοκήσει για να κλείσουν το επικερδές συμβόλαιο της αλλαγής μπαταριών του υποβρυχίου.
Αυτή δεν είναι όμως η μοναδική κατηγορία: κατά τις εργασίες οι οποίες έλαβαν χώρα μεταξύ 2007 και 2011 πρέπει να χρησιμοποιήθηκαν ανταλλακτικά κακής ποιότητας. Πρόκειται ακριβώς για αυτά που θα μπορούσαν να έχουν προκαλέσει την καταστροφή, διότι ο καπετάνιος του υποβρυχίου διεβίβασε μέσω ασυρμάτου ότι υπήρχε πυρκαγιά στον χώρο των μπαταριών της πλώρης.
Το συμβόλαιο ήταν ύψους 5,1 εκατομμυρίων ευρώ και αλλάχτηκαν περίπου 1000 μπαταρίες. Ήδη το 2010 υπήρχε η υποψία ότι έχουν γίνει παρατυπίες.
Κατατέθηκε μάλιστα αγωγή αλλά οι κατηγορίες δεν ερευνήθηκαν, πιθανόν διότι οι ανακριτές δωροδοκήθηκαν.
«Όλες οι υποψίες οδηγούν στην υπόθεση ότι πρόκειται για περίπτωση διαφθοράς», είπε στην βαυαρική ραδιοφωνία ο υπουργός Άμυνας της Αργεντινής.
Εκπρόσωπος της εταιρείας Ferrostaal απέρριψε κάθε ευθύνη, ενώ η εταιρεία EnerSys-Hawker, η οποία προμήθευσε της μπαταρίες δεν έχει μέχρι στιγμής προβεί σε ανακοίνωση.
Πάντως, για να συγκεντρωθούν επαρκείς αποδείξεις θα πρέπει να βρεθούν τα συντρίμμια του υποβρυχίου, τα οποία αναζητούν εμπειρογνώμονες από 13 χώρες, ενώ δραστηριοποιούνται για το σκοπό αυτό στην περιοχή του ναυαγίου αεροπλάνα, πλοία, αμερικανικά υποβρύχια και το ναυτικό αλλά και ένα ρωσικό υποβρύχιο ρομπότ.
Το τελευταίο μήνυμα του «ARA San Juan»
Στην δημοσιότητα φέρνει το τηλεοπτικό δίκτυο A24 του Μπουένος Άιρες το τελευταίο τελευταίο μήνυμα του υποβρυχίου της Αργεντινής που εξαφανίσθηκε στον Ατλαντικό Ωκεανό με 44 ναυτικούς όπου είχε αναφέρει βραχυκύκλωμα και αρχή πυρκαγιάς.
Το τηλεοπτικό δίκτυο μετέδωσε τη νύκτα το μήνυμα που εξέπεμψε στις 15 Νοεμβρίου το υποβρύχιο «ARA San Juan» πριν χαθεί κάθε επαφή μαζί του.
Σύμφωνα με τα υπάρχοντα στοιχεία, θαλασσινό νερό εισήλθε στο υποβρύχιο από το σνόρκελ, το σωλήνα που επιτρέπει στα πετρελαιοκίνητα υποβρύχια σαν το San Juan να λειτουργήσουν τις μηχανές τους σε κατάδυση επιτρέποντας την έξοδο των αερίων καύσης και την είσοδο φρέσκου αέρα.
Το Ναυτικό της Αργεντινής είχε ανακοινώσει ότι το υποβρύχιο έκανε γνωστό ότι είχε αβαρία στις μπαταρίες του, όμως κατόρθωσε να την ελέγξει.
Η τελευταία επικοινωνία πραγματοποιήθηκε το πρωί της Τετάρτης, 15 Νοεμβρίου, όταν το υποβρύχιο βρισκόταν στον κόλπο του Σαν Χόρχε, 450 χιλιόμετρα ανοικτά των ακτών της Αργεντινής.
Λίγο αργότερα καταγράφηκε υποθαλάσσια έκρηξη ανιχνεύθηκε στην περιοχή της τελευταίας θέσης του υποβρυχίου.
Το San Juan είχε αποπλεύσει την Κυριακή 11 Νοεμβρίου από την Ουσουάια, στο νότιο άκρο της Αργεντινής με προορισμό το Μαρ ντε Πλάτα, όπου είναι η βάση του.
Εκτιμήσεις κάνουν λόγο για έκρηξη στο σκάφος λόγω βραχυκυκλώματος καθώς είχε καταγραφεί ένα «επεισόδιο συνεπές με έκρηξη» κοντά στο σημείο που χάθηκε το σήμα του υποβρυχίου San Juan με το πλήρωμα 44 ατόμων.
Ο Oscar Aguad, ο υπουργός Άμυνας της Αργεντινής, είχε ήδη υπαινιχθεί τον περασμένο μήνα ότι πιθανόν να πρόκειται για περίπτωση διαφθοράς, κάτι για το οποίο τώρα υπάρχουν ενδείξεις: μετά από έρευνα της βαυαρικής ραδιοφωνίας δύο γερμανικές εταιρείες, η Ferrostaal και η EnerSys-Hawker, φέρονται να έχουν δωροδοκήσει για να κλείσουν το επικερδές συμβόλαιο της αλλαγής μπαταριών του υποβρυχίου.
Αυτή δεν είναι όμως η μοναδική κατηγορία: κατά τις εργασίες οι οποίες έλαβαν χώρα μεταξύ 2007 και 2011 πρέπει να χρησιμοποιήθηκαν ανταλλακτικά κακής ποιότητας. Πρόκειται ακριβώς για αυτά που θα μπορούσαν να έχουν προκαλέσει την καταστροφή, διότι ο καπετάνιος του υποβρυχίου διεβίβασε μέσω ασυρμάτου ότι υπήρχε πυρκαγιά στον χώρο των μπαταριών της πλώρης.
Το συμβόλαιο ήταν ύψους 5,1 εκατομμυρίων ευρώ και αλλάχτηκαν περίπου 1000 μπαταρίες. Ήδη το 2010 υπήρχε η υποψία ότι έχουν γίνει παρατυπίες.
Κατατέθηκε μάλιστα αγωγή αλλά οι κατηγορίες δεν ερευνήθηκαν, πιθανόν διότι οι ανακριτές δωροδοκήθηκαν.
«Όλες οι υποψίες οδηγούν στην υπόθεση ότι πρόκειται για περίπτωση διαφθοράς», είπε στην βαυαρική ραδιοφωνία ο υπουργός Άμυνας της Αργεντινής.
Εκπρόσωπος της εταιρείας Ferrostaal απέρριψε κάθε ευθύνη, ενώ η εταιρεία EnerSys-Hawker, η οποία προμήθευσε της μπαταρίες δεν έχει μέχρι στιγμής προβεί σε ανακοίνωση.
Πάντως, για να συγκεντρωθούν επαρκείς αποδείξεις θα πρέπει να βρεθούν τα συντρίμμια του υποβρυχίου, τα οποία αναζητούν εμπειρογνώμονες από 13 χώρες, ενώ δραστηριοποιούνται για το σκοπό αυτό στην περιοχή του ναυαγίου αεροπλάνα, πλοία, αμερικανικά υποβρύχια και το ναυτικό αλλά και ένα ρωσικό υποβρύχιο ρομπότ.
Το τελευταίο μήνυμα του «ARA San Juan»
Στην δημοσιότητα φέρνει το τηλεοπτικό δίκτυο A24 του Μπουένος Άιρες το τελευταίο τελευταίο μήνυμα του υποβρυχίου της Αργεντινής που εξαφανίσθηκε στον Ατλαντικό Ωκεανό με 44 ναυτικούς όπου είχε αναφέρει βραχυκύκλωμα και αρχή πυρκαγιάς.
Το τηλεοπτικό δίκτυο μετέδωσε τη νύκτα το μήνυμα που εξέπεμψε στις 15 Νοεμβρίου το υποβρύχιο «ARA San Juan» πριν χαθεί κάθε επαφή μαζί του.
Σύμφωνα με τα υπάρχοντα στοιχεία, θαλασσινό νερό εισήλθε στο υποβρύχιο από το σνόρκελ, το σωλήνα που επιτρέπει στα πετρελαιοκίνητα υποβρύχια σαν το San Juan να λειτουργήσουν τις μηχανές τους σε κατάδυση επιτρέποντας την έξοδο των αερίων καύσης και την είσοδο φρέσκου αέρα.
«Η είσοδος θαλασσινού νερού από το σύστημα εξαερισμού προς το ρεζερβουάρ των μπαταριών 3 προκάλεσε βραχυκύκλωμα και αρχή πυρκαγιάς. Οι μπαταρίες της πλώρης είναι εκτός λειτουργίας».Στο τελευταίο μήνυμα αναφέρεται επίσης ότι το υποβρύχιο «προς το παρόν πλέει σε κατάδυση» και ότι θα συνεχίσει να ενημερώνει την στρατιωτική διοίκηση.
Το Ναυτικό της Αργεντινής είχε ανακοινώσει ότι το υποβρύχιο έκανε γνωστό ότι είχε αβαρία στις μπαταρίες του, όμως κατόρθωσε να την ελέγξει.
Η τελευταία επικοινωνία πραγματοποιήθηκε το πρωί της Τετάρτης, 15 Νοεμβρίου, όταν το υποβρύχιο βρισκόταν στον κόλπο του Σαν Χόρχε, 450 χιλιόμετρα ανοικτά των ακτών της Αργεντινής.
Λίγο αργότερα καταγράφηκε υποθαλάσσια έκρηξη ανιχνεύθηκε στην περιοχή της τελευταίας θέσης του υποβρυχίου.
Το San Juan είχε αποπλεύσει την Κυριακή 11 Νοεμβρίου από την Ουσουάια, στο νότιο άκρο της Αργεντινής με προορισμό το Μαρ ντε Πλάτα, όπου είναι η βάση του.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου