Η πανσέληνος σχετίζεται με αυξημένο κίνδυνο να συμβεί ένα δυστύχημα μοιραίο για τον οδηγό μοτοσικλέτας, σύμφωνα με μια νέα διεθνή επιστημονική έρευνα.
Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον Ντόναλντ Ρεντελμέγιερ του Τμήματος Ιατρικής του Πανεπιστημίου του Τορόντο, ανέλυσαν χιλιάδες περιπτώσεις θανατηφόρων τροχαίων σε διάφορες χώρες (ΗΠΑ, Βρετανία, Καναδά, Αυστραλία).Η μελέτη συνέκρινε τον αριθμό των δυστυχημάτων τα βράδια με πανσέληνο, με τον αντίστοιχο αριθμό μια εβδομάδα πριν και μία μετά την πανσέληνο για μία περίοδο 50 ετών. Συνολικά μελετήθηκαν σχεδόν 500 πανσέληνοι, στη διάρκεια των οποών υπήρξαν περίπου 4.500 θάνατοι οδηγών μηχανών.
Διαπιστώθηκε ότι κατά μέσο όρο τις νύχτες με πανσέληνο συνέβησαν 9,1 θανατηφόρα δυστυχήματα σε μοτοσικλετιστές (οι περισσότεροι δεν φορούσαν κράνος και πέθαναν από χτύπημα στο κεφάλι), έναντι 8,6 τις άλλες νύχτες. Δηλαδή, ο κίνδυνος θανάτου ήταν αυξημένος κατά περίπου 5%, άσχετα από την ηλικία του οδηγού, τον κυβισμό της μοτοσικλέτας ή το αν φορούσε κράνος.
Ο κίνδυνος θανάτου είναι ακόμη πιο αυξημένος όταν υπάρχει σούπερ-Σελήνη, δηλαδή το φεγγάρι είναι πιο κοντά στη Γη και φαίνεται μεγαλύτερο και φωτεινότερο από ό,τι μια τυπική πανσέληνος. Τις νύχτες αυτές συνέβησαν 10,8 θανατηφόρα τροχαία. Δηλαδή όταν υπάρχει πολύ έντονη πανσέληνος, κατά μέσο όρο συμβαίνουν δύο περισσότεροι θάνατοι από ό,τι τις άλλες νύχτες χωρίς πανσέληνο. Ο κίνδυνος θανάτου οδηγού στη διάρκεια υπερπανσελήνου είναι κατά 22% μεγαλύτερος σε σχέση με μια κανονική πανσέληνο και κατά 32% σε σχέση με μια νύχτα με μισογεμάτο φεγγάρι.
Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον Ντόναλντ Ρεντελμέγιερ του Τμήματος Ιατρικής του Πανεπιστημίου του Τορόντο, ανέλυσαν χιλιάδες περιπτώσεις θανατηφόρων τροχαίων σε διάφορες χώρες (ΗΠΑ, Βρετανία, Καναδά, Αυστραλία).Η μελέτη συνέκρινε τον αριθμό των δυστυχημάτων τα βράδια με πανσέληνο, με τον αντίστοιχο αριθμό μια εβδομάδα πριν και μία μετά την πανσέληνο για μία περίοδο 50 ετών. Συνολικά μελετήθηκαν σχεδόν 500 πανσέληνοι, στη διάρκεια των οποών υπήρξαν περίπου 4.500 θάνατοι οδηγών μηχανών.
Διαπιστώθηκε ότι κατά μέσο όρο τις νύχτες με πανσέληνο συνέβησαν 9,1 θανατηφόρα δυστυχήματα σε μοτοσικλετιστές (οι περισσότεροι δεν φορούσαν κράνος και πέθαναν από χτύπημα στο κεφάλι), έναντι 8,6 τις άλλες νύχτες. Δηλαδή, ο κίνδυνος θανάτου ήταν αυξημένος κατά περίπου 5%, άσχετα από την ηλικία του οδηγού, τον κυβισμό της μοτοσικλέτας ή το αν φορούσε κράνος.
Ο κίνδυνος θανάτου είναι ακόμη πιο αυξημένος όταν υπάρχει σούπερ-Σελήνη, δηλαδή το φεγγάρι είναι πιο κοντά στη Γη και φαίνεται μεγαλύτερο και φωτεινότερο από ό,τι μια τυπική πανσέληνος. Τις νύχτες αυτές συνέβησαν 10,8 θανατηφόρα τροχαία. Δηλαδή όταν υπάρχει πολύ έντονη πανσέληνος, κατά μέσο όρο συμβαίνουν δύο περισσότεροι θάνατοι από ό,τι τις άλλες νύχτες χωρίς πανσέληνο. Ο κίνδυνος θανάτου οδηγού στη διάρκεια υπερπανσελήνου είναι κατά 22% μεγαλύτερος σε σχέση με μια κανονική πανσέληνο και κατά 32% σε σχέση με μια νύχτα με μισογεμάτο φεγγάρι.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου