«Πονοκέφαλος» επικρατεί στο γερμανικό
Ναυτικό καθώς σχεδόν όλα της τα υποβρύχια βρίσκονται σε στάδια
συντήρησης είτε χρήζουν άμεσης ανάγκης επισκευών που σημαίνει ότι κανένα απ’ αυτά δεν θα είναι σύντομα σε επιχειρησιακή ετοιμότητα ώστε να μπορέσει να «πέσει στο νερό».
Το γερμανικό Ναυτικό ανέφερε πως τα υποβρύχια τύπου 212Α, εξοπλισμένα με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου, τους επιτρέπουν να περιηγούνται βυθισμένα για πάνω από 2 εβδομάδες προτού βγουν και πάλι στην επιφάνεια, προσφέροντάς τους έτσι ένα πλεονέκτημα έναντι των άλλων υποβρυχίων που μπορούν να μείνουν βυθισμένα για μερικές μόνο ημέρες.
Κάθε τέτοιο σκάφος κοστίζει στο γερμανικό προϋπολογισμό περίπου 400 εκατομμύρια ευρώ, σύμφωνα με το γερμανικό ραδιοσταθμό ARD. Ωστόσο, οι Γερμανοί στρατιώτες παραδέχτηκαν πρόσφατα πως και τα έξι πολύτιμα σκάφη τους είναι εκτός δράσης.
Το Βερολίνο έχασε το τελευταίο από τα υποβρύχιά του τον Οκτώβριο, όταν το σκάφος Τύπου 212Α με το όνομα U-35 υπέστη σοβαρές ζημιές στο πηδάλιό του μετά το χτύπημα σε έναν βράχο κατά τη διάρκεια ενός ελιγμού κατάδυσης στα ανοιχτά των νορβηγικών ακτών. Η ζημιά ήταν τόσο σοβαρή που το υποβρύχιο μεταφέρθηκε στο γερμανικό λιμάνι του Κιέλου.
Ο υπόλοιπος στόλος των υποβρυχίων, ήταν ήδη εκτός λειτουργίας εκείνη την περίοδο.
Το έκτο σκάφος τέθηκε σε λειτουργία τον Οκτώβριο και θα καταστεί πλήρως λειτουργικό μόνο αφού περάσει όλες τις σχετικές δοκιμές το νωρίτερο τον Μάιο του 2018.
«Πρόκειται για μια πραγματική καταστροφή για το Ναυτικό» δήλωσε στον ARD ο Γερμανός κοινοβουλευτικός αρμόδιος για θέματα Άμυνας Χανς Πίτερ Μπάρτελς στις αρχές Δεκεμβρίου, προσθέτοντας πως οι υποβρύχιες επιχειρήσεις ήταν κάποτε οι «κορυφαίες» της Γερμανίας. «Είναι η πρώτη φορά στην ιστορία που κανένα από τα υποβρύχια δε θα λειτουργήσει εδώ και μήνες».
Ο Μπάρτελς κατηγόρησε τις μεγάλες ελλείψεις σε ανταλλακτικά καθώς και τις κυβερνητικές περικοπές του αμυντικού προϋπολογισμού για το συμβάν αυτό. Εξήγησε ότι μετά το τέλος του Ψυχρού Πολέμου, οι γερμανικές αρχές αποφάσισαν να εγκαταλείψουν την αποθεματοποίηση ανταλλακτικών για το στρατιωτικό εξοπλισμό λόγω του υψηλούς κόστους τους και αντιθέτως, επέλεξαν οι παραγγελίες να γίνονται μόλις εμφανίζονται οι ανάγκες.
Εν τω μεταξύ, ακόμη κι αν η Γερμανία καταφέρει να επαναφέρει σε λειτουργία όλα τα υποβρύχιά τις, δε θα μπορέσουν αυτά να χρησιμοποιηθούν ταυτόχρονα.
Σύμφωνα με το ARD, το ναυτικό έχει επί του παρόντος μόνο τρία πληρώματα υποβρυχίων, ενώ οι περισσότεροι ειδικευμένοι ναύτες είναι ακόμα στην εκπαίδευση.
Το γερμανικό Ναυτικό ανέφερε πως τα υποβρύχια τύπου 212Α, εξοπλισμένα με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου, τους επιτρέπουν να περιηγούνται βυθισμένα για πάνω από 2 εβδομάδες προτού βγουν και πάλι στην επιφάνεια, προσφέροντάς τους έτσι ένα πλεονέκτημα έναντι των άλλων υποβρυχίων που μπορούν να μείνουν βυθισμένα για μερικές μόνο ημέρες.
Κάθε τέτοιο σκάφος κοστίζει στο γερμανικό προϋπολογισμό περίπου 400 εκατομμύρια ευρώ, σύμφωνα με το γερμανικό ραδιοσταθμό ARD. Ωστόσο, οι Γερμανοί στρατιώτες παραδέχτηκαν πρόσφατα πως και τα έξι πολύτιμα σκάφη τους είναι εκτός δράσης.
Το Βερολίνο έχασε το τελευταίο από τα υποβρύχιά του τον Οκτώβριο, όταν το σκάφος Τύπου 212Α με το όνομα U-35 υπέστη σοβαρές ζημιές στο πηδάλιό του μετά το χτύπημα σε έναν βράχο κατά τη διάρκεια ενός ελιγμού κατάδυσης στα ανοιχτά των νορβηγικών ακτών. Η ζημιά ήταν τόσο σοβαρή που το υποβρύχιο μεταφέρθηκε στο γερμανικό λιμάνι του Κιέλου.
Ο υπόλοιπος στόλος των υποβρυχίων, ήταν ήδη εκτός λειτουργίας εκείνη την περίοδο.
Το έκτο σκάφος τέθηκε σε λειτουργία τον Οκτώβριο και θα καταστεί πλήρως λειτουργικό μόνο αφού περάσει όλες τις σχετικές δοκιμές το νωρίτερο τον Μάιο του 2018.
«Πρόκειται για μια πραγματική καταστροφή για το Ναυτικό» δήλωσε στον ARD ο Γερμανός κοινοβουλευτικός αρμόδιος για θέματα Άμυνας Χανς Πίτερ Μπάρτελς στις αρχές Δεκεμβρίου, προσθέτοντας πως οι υποβρύχιες επιχειρήσεις ήταν κάποτε οι «κορυφαίες» της Γερμανίας. «Είναι η πρώτη φορά στην ιστορία που κανένα από τα υποβρύχια δε θα λειτουργήσει εδώ και μήνες».
Ο Μπάρτελς κατηγόρησε τις μεγάλες ελλείψεις σε ανταλλακτικά καθώς και τις κυβερνητικές περικοπές του αμυντικού προϋπολογισμού για το συμβάν αυτό. Εξήγησε ότι μετά το τέλος του Ψυχρού Πολέμου, οι γερμανικές αρχές αποφάσισαν να εγκαταλείψουν την αποθεματοποίηση ανταλλακτικών για το στρατιωτικό εξοπλισμό λόγω του υψηλούς κόστους τους και αντιθέτως, επέλεξαν οι παραγγελίες να γίνονται μόλις εμφανίζονται οι ανάγκες.
Εν τω μεταξύ, ακόμη κι αν η Γερμανία καταφέρει να επαναφέρει σε λειτουργία όλα τα υποβρύχιά τις, δε θα μπορέσουν αυτά να χρησιμοποιηθούν ταυτόχρονα.
Σύμφωνα με το ARD, το ναυτικό έχει επί του παρόντος μόνο τρία πληρώματα υποβρυχίων, ενώ οι περισσότεροι ειδικευμένοι ναύτες είναι ακόμα στην εκπαίδευση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου