Δευτέρα, 13 Ιουνίου 2016

Δείτε που και πόσα χρωστάμε - Ο χάρτης του χρέους της Ελλάδας

Στους παρακάτω πίνακες που παρουσιάζει ο κόμβος αναλύεται η κατανομή και το χρονοδιάγραμμα λήξεων του Δημοσίου χρέους της Κεντρικής διοίκησης στις 31-3-2016 καθώς και το ετήσιο κόστος εξυπηρέτησης για το 2015.
Το χρέος της Ελλάδας είναι πάνω από 321 δισ. ευρώ με τα μισά από τα χρήματα να αφορούν δάνεια σε μέλη της Ευρωζώνης. Tο taxheaven.gr παρουσιάζει πίνακες στους οποίους αναλύεται η κατανομή και το χρονοδιάγραμμα λήξεων του Δημοσίου χρέους της Κεντρικής διοίκησης στις 31-3-2016, αλλά και το ετήσιο κόστος εξυπηρέτησης για το 2015.

ΝΕΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟ ΤΩΝ ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΩΝ

Τη μέχρι τώρα συνολική ανάλυση των επιγραφών που βρίσκονται στο εσωτερικό του Μηχανισμού των Αντικυθήρων παρουσίασε την Πέμπτη, η ομάδα μελέτης αυτού του αινιγματικού για την επιστημονική κοινότητα αντικειμένου, κατά τη διάρκεια εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε στην Ιστορική Βιβλιοθήκη του Ιδρύματος Αικατερίνη Λασκαρίδη. Τα ευρήματα της μελέτης είναι το αποτέλεσμα διεθνούς ερευνητικής προσπάθειας κατά τα τελευταία περίπου 10 χρόνια.
Πρώτο το ελληνικό κοινό είχε την ευκαιρία να ενημερωθεί για τα νέα στοιχεία που προέκυψαν από την αποκρυπτογράφηση των επιγραφών που βρίσκονται «κρυμμένες» στις πτυχές του Μηχανισμού, αποκαλύπτοντας ένα ολόκληρο σύμπαν μέσα στα γρανάζια της αρχαίας συσκευής.
Όπως συμφώνησαν όλοι οι ομιλητές της εκδήλωσης, πρόκειται για τον αρχαιότερο υπολογιστή, ο οποίος παρείχε στον κάτοχό του τη δυνατότητα να βλέπει με ακρίβεια τις εκλείψεις της σελήνης και του ήλιου καθώς και την κίνηση των ουράνιων σωμάτων.  Φ

Σαν σήμερα θεμελιώνεται ο Πύργος Αθηνών

Αν κοιτάξει κάποιος την Αθήνα από ψηλά το πρώτο που αντιλαμβάνεται είναι ότι οι Αθηναίοι σε πολύ λίγες περιπτώσεις μπορούν να κοιτάξουν την πόλη τους από ψηλά. Παρατηρεί αμέσως την απουσία ψηλών κτιρίων, εξαίρεση σε ένα «χαμηλό κανόνα» της πόλης. Φταίει ο πολεοδομικός σχεδιασμός, το έδαφος της Αττικής, οι κοινωνικοπολιτική ανάπτυξη ή όλα μαζί;  

Μιλούν για «γενοκτονία» οι δοσίλογοι Τσάμηδες και θέλουν την «Τσαμουριά»! «Εγκληματίες πολέμου» τους χαρακτηρίζουν αποφάσεις του Ειδικού Δικαστηρίου Δοσιλόγων των Ιωαννίνων

 
 
Οι Τσάμηδες κάτοικοι χωριού της Θεσπρωτίας, με πανώ και σβάστικες, σπεύδουν να υποδεχτούν τον Γερμανικό Στρατό 

Του Τάσου Κ. Κοντογιαννίδη
 
Δεν είναι η πρώτη φορά που οι Αλβανοί θέτουν θέμα Τσάμηδων στις επίσημες συναντήσεις προέδρων  ή πρωθυπουργών Ελλάδος και Αλβανίας, όπως έγινε προσφάτως στην Ουαλία, μεταξύ   Σαμαρά και Ράμα.  Και στο παρελθόν, το 2004, ετέθη στον Κων. Στεφανόπουλο,  από τον ομόλογο του ΄Αλφρεντ Μοϊσίου και πήρε την δέουσα απάντηση: «το θέμα έκλεισε ιστορικά και οριστικά», αλλά και στον Κάρολο Παπούλια το 2005, που ματαίωσε τη συνάντηση του με τον Μοϊσίου στους Αγίους Σαράντα όταν διαδήλωναν Τσάμηδες εναντίον του.

Ο Ξεχασμένος Έλληνας «Μοχάμεντ Άλι» που ανάγκασε τον Χίτλερ να εγκαταλείψει το στάδιο! – Σε ευχαριστούμε και ας μη σε θυμάται κανένας

Στην Ελλάδα ο δικός μας «Μοχάμεντ Άλι», δεν είναι παρά ένα άγνωστο ονοματεπώνυμο παραδομένο στη λήθη της ιστορίας. Αν κάνετε μια βόλτα στο τετράγωνο που μένετε και ρωτήσετε τους περαστικούς «Ποιος είναι ο Αντώνης Χριστοφορίδης;», το πιθανότερο είναι κατά μεγάλο ποσοστό να μην έχουν ιδέα για τι πράγμα μιλάτε.
Κι όμως, δεν είναι μονάχα ο μυθικός Τζέσε Όουενς που ανάγκασε τον Αδόλφο Χίτλερ να αποχωρήσει ενοχλημένος από το στάδιο, αλλά και ένας ξεχασμένος πια Έλληνας πυγμάχος, ο οποίος χρόνια πριν από τη γέννηση του Μοχάμεντ Άλι είχε γράψει τη δική του λαμπρή ιστορία στα ρινγκ. Διάβασα, προ ετών, για αυτόν όταν έπεσε τυχαία στα χέρια μου το βιβλίο «Ο Αετός της Παγκόσμιας Πυγμαχίας» του συγγραφέα Γιάννη Σούκου.

Έκτοτε άρχισα να αναζητώ πληροφορίες για την περίπτωσή του Χριστοφορίδη, προσπαθώντας να αντιληφθώ τους λόγους για τους οποίους μια τόσο σημαντική αθλητική προσωπικότητα είναι σχεδόν άγνωστη στις νεότερες γενιές.

Κυανόμετρο .

Αυτό το όργανο είναι του 18ου αιώνα και σχεδιάστηκε για τη μέτρηση του ουρανού στο χρωματικό εύρος μεταξύ ανοιχτού "ξασπρισμένου" θαλασσί και πολύ σκούρου μπλέ ,
ονομάζεται Κυανόμετρο .
Η απλή αυτή συσκευή εφευρέθηκε το 1789 από τον Ελβετό φυσικό Horace-Bénédict de Saussure και τον γερμανό φυσιοδίφη Alexander von Humboldt που χρησιμοποίησαν την κυκλική συστοιχία

Τα Χρώματα του Νέστορα

Μαβιές θάλασσες και μάχες σε μενεξεδί φόντο έχουν αποκαλυφθεί στους τοίχους του περίφημου ανακτόρου του Νέστορα στην Πύλο. Η καταγραφή και η επανεξέταση του υλικού από τις παλιές ανασκαφές και μελέτες που γίνονται τα τελευταία χρόνια με τη χρήση των σύγχρονων τεχνικών έχουν αρχίσει να ανατρέπουν πολλά από τα θεωρούμενα ως τώρα δεδομένα όχι μόνο στη μυκηναϊκή ζωγραφική αλλά και σε αυτήν της Κρήτης και της Σαντορίνης. Μήπως τελικά όλες αυτές οι τοιχογραφίες που πιστεύουμε ακράδαντα ότι είναι νωπογραφίες δεν είναι τελικά τέτοιες; Και γιατί οι ζωγράφοι της Πύλου έβαφαν τη θάλασσα και τις πολεμικές σκηνές πορφυρές; Ηθελαν άραγε να συμβολίσουν τον οίνοπα πόντο του δειλινού ή τον πορφύρεο, ένδοξο, θάνατο που αναφέρει και ο Ομηρος; Απαντήσεις στις σελίδες που ακολουθούν.