Σάββατο, 25 Μαρτίου 2017

Η πονηριά του Κολοκοτρώνη κατά την κατάληψη της Πρωτεύουσας της Ζακύνθου

Τo Μάρτιο του 1811, τα στρατεύματα τα βρετανικά στρατεύματα της Ζακύνθου εισβάλουν στη Λευκάδα, για να καταλάβουν το κάστρο νησιού, που είχε καταληφθεί από τους Γάλλους.  Η συνολική ισχύς των στρατιωτών υπολογιζόταν γύρω στις  3.000 (Βρετανοί, Κορσικανοί, Έλληνες, Καλαβρέζοι , Σικελοί).
Ανάμεσά τους ήταν ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης, λοχαγός  στο πρώτο ελληνικό Σύνταγμα ελαφρύ πεζικό του Δούκα της Υόρκης, επικεφαλής σε 500 Έλληνες. Εκείνοι έφτασαν στο πρώτο γαλλικό οχυρό, που υπερασπιζόταν κυρίως από άνδρες από το Σούλι. Ο Κολοκοτρώνης, προσπαθώντας να μην χυθεί αδελφικό αίμα, φώναξε στους συμπατριώτες του να εγκαταλείψουν το γαλλικό οχυρό , αλλά  αρνήθηκαν. Έγινε άγρια επίθεση και, μετά από μια σύντομη μάχη, το φρούριο καταλήφθηκε. Δεκάδες Έλληνες από το Σούλι, βρίσκονται νεκροί.

Tα παράδοξα του Ζήνωνα

Ο Ζήνων ο Ελεάτης συνέλαβε πολλά παράδοξα σχετικά με το χρόνο και την κίνηση. Για παράδειγμα, από λογική άποψη, μπορούμε να υποστηρίξουμε ότι αν ο Αχιλλέας κάνει αγώνα δρόμου με χελώνα στην οποία δίνει προβάδισμα, δεν θα μπορέσει ποτέ να την προσπεράσει εφόσον η χελώνα συνεχίζει να κινείται.

Αυτό γίνεται επειδή για να την προσπεράσει πρέπει πρώτα να φτάσει στο σημείο όπου βρίσκεται η χελώνα. Όμως, τη στιγμή που ο Αχιλλέας φτάνει εκεί, η χελώνα θα έχει προχωρήσει λίγο. Οπότε, ο Αχιλλέας πρέπει μετά να φθάσει εκεί που έχει μετακινηθεί η χελώνα, αλλά όταν φτάσει εκεί η χελώνα έχει ήδη προχωρήσει κι άλλο, και ούτω καθεξής επ’ αόριστον.

Ο χάλκινος ναός του Απόλλωνα

Ο περιηγητής Παυσανίας, σε ένα από τα πιο ενδιαφέροντα χωρία του έργου του Ελλάδος περιήγησις (10.5.5 κ.εξ.), καταγράφει τις κυριότερες παραδόσεις που σχετίζονταν με την πρώιμη ιστορία του δελφικού μαντείου. Ο Παυσανίας μάς πληροφορεί ότι σύμφωνα με τους κατοίκους των Δελφών στην πιο αρχαία του φάση το μαντείο ανήκε στην Γη, ενώ ως μάντισσα για λογαριασμό της θεάς ενεργούσε η Δαφνίδα, μία από τις νύμφες που κατοικούσαν στο βουνό του Παρνασσού.

Κατά την άποψη όμως του Μουσαίου, ο οποίος συνέγραψε ένα έπος με τον τίτλο Ευμολπία, το μαντείο το μοιράζονταν στην αρχή η Γη και ο Ποσειδώνας. Η πρώτη έδινε μαντείες αυτοπροσώπως, ενώ ο Ποσειδώνας είχε ως εκπρόσωπο στα μαντέματά του κάποιον Πύρκωνα. Αργότερα το μαντείο πέρασε στην εξουσία της Θέμιδος, η οποία με τη σειρά της το παρέδωσε στον Απόλλωνα.

Μέγας Αλέξανδρος και οικονομία

Ο Αλέξανδρος τον χειμώνα του 335, εργάστηκε για την οργάνωση του βασιλείου, επειδή σκόπευε να απουσιάσει στην Ασία για μεγάλο χρονικό διάστημα. Αρχικά σκόπευε να κατακτήσει την Περσία, διώχνοντας το Δαρείο να ανέβει στο θρόνο, παίρνοντας έτσι εκδίκηση για την εκστρατεία του Ξέρξη κατά το παρελθόν, που είχε προσπαθήσει να υποδουλώσει όλους τους Έλληνες.
Και το αρχικό σχέδιο του Αλέξανδρου περιελάμβανε τα εξής τρία στάδια: πρώτα την κατάκτηση της Μικράς Ασίας, έπειτα από την κατάκτηση της Συρίας και της Αιγύπτου, η οποία θα χρησιμοποιηθεί ως βάση για τις τρίτες επιχειρήσεις της φάσης, με τελικό στόχο την καταστροφή του βασιλείου της Περσίας.

To κηρύκειο του Ερμή και η σχέση του με το ανθρώπινο DNA

Το σχήμα του DNA είναι γνωστό σε όλους μας, αυτό που δεν είναι γνωστό είναι μεγάλη ομοιότητα με το κηρύκειο του Ερμή και το σήμα του Ασκληπιού στην αρχαία Ελλάδα! Το κηρύκειο του Ερμή έχει μεγάλη ομοιότητα με το έμβλημα του Ασκληπιού, το οπoίο στην συνέχεια υιοθετήθηκε από τους γιατρούς και την ιατρική επιστήμη.

Σύμφωνα με τη μυθολογία, ο Ασκληπιός διδάχθηκε την επιστήμη της ιατρικής από τον Χείρωνα, έχει γίνει τόσο διάσημος γιατρός που όχι μόνο βοήθησε τους ανθρώπους να ξεφύγουν το θάνατο, αλλά όπως αναφέρεται με την επιστήμη του ανάστησε και πολλούς νεκρούς (Απολλόδωρος« G118-120 Βιβλιοθήκη ») . Στην Οδύσσεια του Ομήρου έχουμε και άλλες πληροφορίες, το όνομα Κίρκη δεν είναι τυχαίο, αλλά τα γράμματα που το αποτελούν βρίσκονται και στην λέξη κηρύκειο.