Δευτέρα 27 Φεβρουαρίου 2017

Επτά πολιτικές οικογένειες της Ελλάδας που οι πρόγονοί τους συνεργάστηκαν με τους ναζί

Του Δημοσθένη Κούκουνα
Όπως ακριβώς τονίζω στο νέο βιβλίο μου “Τα ένοχα μυστικά της Κατοχής” στα τελευταία χρόνια βιώνουμε ένα ιδιότυπο κατοχικό καθεστώς, που αν προχείρως συγκριθεί με την τελευταία ιστορική περίοδο κατά την οποία η χώρα μας τελούσε υπό ξενική κατοχή, μεταξύ 1941 και 1944, θα διαπιστώσουμε πολλές ομοιότητες. Ίσως η πιο σημαντική ομοιότητα είναι ότι κυρίαρχοι ήταν τότε, όπως και τώρα, οι Γερμανοί, λιγότερο ή περισσότερο εκλεπτυσμένοι. Το πιο ενδιαφέρον είναι όμως ότι πέριξ των κατακτητών τότε, όπως και τώρα συμβαίνει, λειτουργούσε ένα εγχώριο πολιτικοοικονομικό σύστημα με ποικίλες προεκτάσεις.

Κρυμμένα για αιώνες μέσα σε ένα πηγάδι κλασικής εποχής στον Κεραμεικό

Κρυμμένα για αιώνες, μέσα σε ένα πηγάδι της κλασικής εποχής στον Κεραμεικό τα πορτρέτα δύο νεαρών κοριτσιών Βαθιά μέσα σε ένα πηγάδι της Κλασικής εποχής στον Κεραμεικό, δύο νεαρές Ρωμαίες περίμεναν για αιώνες να τις βρει κάποιος και να τις ανεβάσει πάλι στο φως. Ένα αρχοντόπουλο; Μια καλή νεράιδα; Εύκολα θα μπορούσε να στηθεί ένα παραμύθι με ηρωίδες αυτές τις αρχοντοπούλες, οι οποίες όμως αντίκρισαν τελικά και πάλι τον ήλιο, χάρη σε μία αρχαιολόγο την κυρία Γιούτα Στρότσεκ του Γερμανικού Αρχαιολογικού Ινστιτούτου.

Τα μυστικά ενός αιγυπτιακού τάφου 3600 ετών έφεραν στο «φως» οι αρχαιολόγοι


Τα μυστικά ενός αρχαίου αιγυπτιακού τάφου που ήταν κρυμμένα για χιλιάδες χρόνια έφεραν στο «φως» οι αρχαιολόγοι. Ανατριχίλα προκαλούν τα ευρήματα. Τρεις αρχαίες αιγυπτιακές κρύπτες ανακάλυψαν οι αρχαιολόγοι του Πανεπιστημίου του Lund στην Gebel el Silsisla, μια περιοχή 65 χιλιόμετρα βόρεια του Ασουάν. Μέσα στις κρύπτες βρέθηκαν σκελετοί μωρών, ανδρών και γυναικών, κροκόδειλων και άλλων ζώων.

Ο Ζεύς ή Ποσειδών του Αρτεμισίου - 460 π.Χ

Πρόκειται για ένα από τα ωραιότερα, αλλά και από τα λιγοστά πρωτότυπα χάλκινα αγάλματα της κλασικής περιόδου. Είναι έργο χυτό, με υπερφυσικό μέγεθος και απεικονίζει το Δία ή τον Ποσειδώνα. Ο θεός παριστάνεται όρθιος, γυμνός, σε ευρύ διασκελισμό. Παρά την αυστηρότητα της μορφής, η κίνηση είναι έντονη και η απόδοση των ανατομικών λεπτομερειών ιδιαίτερα επιτυχής. Η γενειάδα του θεού είναι πλούσια και τα μακριά μαλλιά του μαζεύονται σε πλεξίδες γύρω από το κεφάλι, 

Η Αφροδίτη της Μοργκαντίνα

Ένα αριστούργημα της τέχνης της Μεγάλης Ελλάδας που δεν είναι ευρέως γνωστό. Το άγαλμα του 5ου αιώνα π.Χ., ύψους 2,2 μ., είχε κλαπεί από αρχαιοκάπηλους στα τέλη της δεκαετίας του 1970 και αγοράστηκε το 1988 από το αμερικανικό μουσείο προς 18 εκατ. δολάρια, μέσω αγγλικού οίκου δημοπρασιών. Η Ιταλία κατάφερε το 2007 να κερδίσει τον επαναπατρισμό της Αφροδίτης, όπως και άλλων 40 παράνομα εξαχθέντων αρχαίων αντικειμένων.