Να συνδέσει το όνομά του με ένα φαραωνικό έργο που αλλάζει τη γεωστρατηγική σημασία της Θεσσαλονίκης
φιλοδοξεί ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας. Πρόκειται για την πλωτή
σύνδεση της Θεσσαλονίκης με το Βελιγράδι και την Κεντρική Ευρώπη μέσω
των ποταμών Αξιού και Μοράβα. Σε αυτό αναφέρθηκε μάλιστα με έμφαση και
κατά τη συνέντευξη Τύπου από την ΔΕΘ την Κυριακή συνδυάζοντας πλήρως την
εξέλιξη αυτή με την επίλυση του θέματος των Σκοπίων. Το project
αυτό εξηγεί κατά πολλούς και τους λόγους, πέραν των αυστηρά γεωπολιτικών, που χώρες όπως η Γερμανία πιέζουν για το κλείσιμο όλων των εκκρεμοτήτων με τα Σκόπια και την ένταξη τους μετά το ΝΑΤΟ και στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Η βαλκανική διώρυγα θα έχει συνολικό μήκος 650 χλμ. και θα διασχίζει Ελλάδα, Σκόπια και Σερβία καταλήγοντας στον Δούναβη, ποταμόδρομο διευρωπαϊκής εμβέλειας, και από εκεί σε χώρες της Κεντρικής Ευρώπης και όχι μόνο.
αυτό εξηγεί κατά πολλούς και τους λόγους, πέραν των αυστηρά γεωπολιτικών, που χώρες όπως η Γερμανία πιέζουν για το κλείσιμο όλων των εκκρεμοτήτων με τα Σκόπια και την ένταξη τους μετά το ΝΑΤΟ και στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Η βαλκανική διώρυγα θα έχει συνολικό μήκος 650 χλμ. και θα διασχίζει Ελλάδα, Σκόπια και Σερβία καταλήγοντας στον Δούναβη, ποταμόδρομο διευρωπαϊκής εμβέλειας, και από εκεί σε χώρες της Κεντρικής Ευρώπης και όχι μόνο.