Μια σοβαρή κρίση που θα μπορούσε να οδηγήσει σε τραγικές
καταστάσεις και στην οποία ενεπλάκη τόσο ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας
όσο και ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Πάνος Καμμένος, αντιμετώπισε επιτυχώς η
ΠΑ:
Πιο συγκεκριμένα, όπως αναφέρουν ασφαλείς πηγές στο pronews.gr, σε επιβατικό αεροσκάφος της Air France, τύπου Boeing 777, με περίπου 150 επιβάτες που πετούσε από την Γαλλία με προορισμό την Μοζαμβίκη, ξαφνικά απωλέστηκε η επικοινωνία.
Η επικοινωνία χάθηκε στο τμήμα της πτήσης από Κροατία προς την Ελλάδα και θεωρήθηκε ότι πιθανόν να είχε καταληφθεί από αεροπειρατές οι οποίοι θα το κατεύθυναν επάνω σε στόχο μείζονος σημασίας εντός αστικής περιοχής στην Ελλάδα.
Επί μιάμιση ώρα το αεροσκάφος δεν απαντούσε στις κλήσεις των κέντρων ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας, τριών χωρών: Της Κροατίας, της Αλβανίας και της Ελλάδας. Αλλά το πρόβλημα το είχε η Ελλάδα: Την αστυνόμευση (Air Policy) του εναέριου χώρου της Αλβανίας την έχουν εκ περιτροπής για δυο εβδομάδες η Ελλάδα και για δύο εβδομάδες η Ιταλία κάθε μήνα και αυτή ήταν μία από τις δύο εβδομάδες της ελληνικής αρμοδιότητας.
Ξέχωρα από το γεγονός ότι σε λίγα λεπτά το γαλλικό Boeing 777 θα έμπαινε στον Εθνικό Εναέριο Χώρο...
Αμέσως ενημερώθηκε από το Κέντρο Ελέγχου η ΠΑ και σχεδόν ταυτόχρονα ο υπουργός Εθνικής Άμυνας και από αυτόν ο πρωθυπουργός, ο οποίος άλλωστε είναι και ο μόνος αρμόδιος να δώσει εντολή κατάρριψης πολιτικού αεροσκάφους.
Αμέσως ο Α.Τσίπρας έδωσε εντολή να εφαρμοστούν τα προβλεπόμενα σε αυτές τις περιπτώσεις καθώς το αεροσκάφος πλησίαζε τον Εθνικό Εναέριο Χώρο κινούμενο από βόρεια, προς τα νότια μέσω Αλβανίας.
Ο Π.Καμμένος επικοινώνησε τηλεφωνικά με τον Αρχηγό ΓΕΑ αντιπτέραρχο Χρήστο Βαΐτση και ο τελευταίος έδωσε εντολή σε δύο F-16C Adv. να απογειωθούν από την 116ΠΜ στον Άραξο προκειμένου να αναχαιτίσουν το πολιτικό αεροσκάφος το οποίο εξακολουθούσε να μην απαντά στις κλήσεις των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας.
Η εντολή από τον υπουργό Εθνικής Άμυνας -και σε περίπτωση που διαπιστωνόταν ότι όντως επρόκειτο για κατάσταση Renegade- ήταν η άμεση κατάρριψη του αεροσκάφους.
"Kατάσταση Renegade" καλείται η κατάληψη πολιτικού αεροσκάφους από αεροπειρατές και η ενδεχόμενη συντριβή του επάνω σε στόχο υψηλής σημασίας όπως συνέβη την 11η Σεπτεμβρίου του 2001 στις ΗΠΑ ή η μη ελεγχόμενη πτήση του λόγω έκτακτης κατάστασης το πιλοτήριο όπως συνέβη με την τραγωδία της εταιρείας Helios στην Αττική, το 2005.
Αμέσως με την εντολή τα δύο F-16 Adv. από την ΑΒ Αράξου, εξοπλισμένα με βλήματα AIM-120C5 AΜRAΑΜ και ΑΙΜ-9Μ Sidewinder απογειώθηκαν και εισήλθαν στον ενέριο χώρο της Αλβανίας του οποίου την αστυνόμευση (Air Policy) την έχει τις μισές ημέρες του μήνα η ΠΑ, όπως προαναφέραμε.
Τα δύο μαχητικά εντόπισαν εύκολα με το ραντάρ του το ίχνος του γαλλικού Boeing 777 εγκλωβίζοντας πρώτα το στόχο και στη συνέχεια προσεγγίζοντάς τον όπως προβλέπεται, από τη διεθνή πρακτική.
Τελικά λίγο πριν πατηθούν τα κουμπιά (θα προηγείτο πάντως οπτική αναγνώριση της καμπίνας) και μετά από μιάμιση ώρα σιγής ο Γάλλος πιλότος εδέησε να απαντήσει τις αγωνιώδεις εκκλήσεις του κέντρου ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας της Αθήνας, λέγοντας πως… «δεν άκουγε» τις προηγούμενες κλήσεις από Κροατία, Αλβανία και Ελλάδα!
Αμέσως δόθηκε εντολή ανάκλησης της διαδικασίας (οπτική αναγνώριση-κατάρριψη) και τα δύο μαχητικά της ΠΑ απλά συνόδευσαν μέχρι την έξοδό του από το FIR Αθηνών το αεροσκάφος της Air France.
Το περιστατικό συνέβη το βράδυ της Παρασκευής και τελικά το αεροσκάφος προσγειώθηκε με ασφάλεια στον προορισμό του στην Μοζαμβίκη..
Και μια ενδιαφέρουσα λεπτομέρεια: Αμέσως μετά τη λήξη του συμβάντος, ο υπουργός Εθνικής Άμυνας έδωσε εντολή να ξεκινήσουν άμεσα οι διαδικασίες, μέσω ΥΠΑ, αποζημίωσης του Ελληνικού Κράτους εξαιτίας της απαράδεκτης στάσης του γαλλικού πληρώματος προκειμένου να υπάρξει χρέωση της Air France ύψους 200 χιλ. ευρώ συν αποζημίωση για το κόστος πτήσης των δύο μαχητικών όπως άλλωστε προβλέπεται σε περιπτώσεις παραβίασης των κανόνων εναέριας κυκλοφορίας από πολιτικά αεροσκάφη...
ΠΗΓΗ PRONEWS
Πιο συγκεκριμένα, όπως αναφέρουν ασφαλείς πηγές στο pronews.gr, σε επιβατικό αεροσκάφος της Air France, τύπου Boeing 777, με περίπου 150 επιβάτες που πετούσε από την Γαλλία με προορισμό την Μοζαμβίκη, ξαφνικά απωλέστηκε η επικοινωνία.
Η επικοινωνία χάθηκε στο τμήμα της πτήσης από Κροατία προς την Ελλάδα και θεωρήθηκε ότι πιθανόν να είχε καταληφθεί από αεροπειρατές οι οποίοι θα το κατεύθυναν επάνω σε στόχο μείζονος σημασίας εντός αστικής περιοχής στην Ελλάδα.
Επί μιάμιση ώρα το αεροσκάφος δεν απαντούσε στις κλήσεις των κέντρων ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας, τριών χωρών: Της Κροατίας, της Αλβανίας και της Ελλάδας. Αλλά το πρόβλημα το είχε η Ελλάδα: Την αστυνόμευση (Air Policy) του εναέριου χώρου της Αλβανίας την έχουν εκ περιτροπής για δυο εβδομάδες η Ελλάδα και για δύο εβδομάδες η Ιταλία κάθε μήνα και αυτή ήταν μία από τις δύο εβδομάδες της ελληνικής αρμοδιότητας.
Ξέχωρα από το γεγονός ότι σε λίγα λεπτά το γαλλικό Boeing 777 θα έμπαινε στον Εθνικό Εναέριο Χώρο...
Αμέσως ενημερώθηκε από το Κέντρο Ελέγχου η ΠΑ και σχεδόν ταυτόχρονα ο υπουργός Εθνικής Άμυνας και από αυτόν ο πρωθυπουργός, ο οποίος άλλωστε είναι και ο μόνος αρμόδιος να δώσει εντολή κατάρριψης πολιτικού αεροσκάφους.
Αμέσως ο Α.Τσίπρας έδωσε εντολή να εφαρμοστούν τα προβλεπόμενα σε αυτές τις περιπτώσεις καθώς το αεροσκάφος πλησίαζε τον Εθνικό Εναέριο Χώρο κινούμενο από βόρεια, προς τα νότια μέσω Αλβανίας.
Ο Π.Καμμένος επικοινώνησε τηλεφωνικά με τον Αρχηγό ΓΕΑ αντιπτέραρχο Χρήστο Βαΐτση και ο τελευταίος έδωσε εντολή σε δύο F-16C Adv. να απογειωθούν από την 116ΠΜ στον Άραξο προκειμένου να αναχαιτίσουν το πολιτικό αεροσκάφος το οποίο εξακολουθούσε να μην απαντά στις κλήσεις των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας.
Η εντολή από τον υπουργό Εθνικής Άμυνας -και σε περίπτωση που διαπιστωνόταν ότι όντως επρόκειτο για κατάσταση Renegade- ήταν η άμεση κατάρριψη του αεροσκάφους.
"Kατάσταση Renegade" καλείται η κατάληψη πολιτικού αεροσκάφους από αεροπειρατές και η ενδεχόμενη συντριβή του επάνω σε στόχο υψηλής σημασίας όπως συνέβη την 11η Σεπτεμβρίου του 2001 στις ΗΠΑ ή η μη ελεγχόμενη πτήση του λόγω έκτακτης κατάστασης το πιλοτήριο όπως συνέβη με την τραγωδία της εταιρείας Helios στην Αττική, το 2005.
Αμέσως με την εντολή τα δύο F-16 Adv. από την ΑΒ Αράξου, εξοπλισμένα με βλήματα AIM-120C5 AΜRAΑΜ και ΑΙΜ-9Μ Sidewinder απογειώθηκαν και εισήλθαν στον ενέριο χώρο της Αλβανίας του οποίου την αστυνόμευση (Air Policy) την έχει τις μισές ημέρες του μήνα η ΠΑ, όπως προαναφέραμε.
Τα δύο μαχητικά εντόπισαν εύκολα με το ραντάρ του το ίχνος του γαλλικού Boeing 777 εγκλωβίζοντας πρώτα το στόχο και στη συνέχεια προσεγγίζοντάς τον όπως προβλέπεται, από τη διεθνή πρακτική.
Τελικά λίγο πριν πατηθούν τα κουμπιά (θα προηγείτο πάντως οπτική αναγνώριση της καμπίνας) και μετά από μιάμιση ώρα σιγής ο Γάλλος πιλότος εδέησε να απαντήσει τις αγωνιώδεις εκκλήσεις του κέντρου ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας της Αθήνας, λέγοντας πως… «δεν άκουγε» τις προηγούμενες κλήσεις από Κροατία, Αλβανία και Ελλάδα!
Αμέσως δόθηκε εντολή ανάκλησης της διαδικασίας (οπτική αναγνώριση-κατάρριψη) και τα δύο μαχητικά της ΠΑ απλά συνόδευσαν μέχρι την έξοδό του από το FIR Αθηνών το αεροσκάφος της Air France.
Το περιστατικό συνέβη το βράδυ της Παρασκευής και τελικά το αεροσκάφος προσγειώθηκε με ασφάλεια στον προορισμό του στην Μοζαμβίκη..
Και μια ενδιαφέρουσα λεπτομέρεια: Αμέσως μετά τη λήξη του συμβάντος, ο υπουργός Εθνικής Άμυνας έδωσε εντολή να ξεκινήσουν άμεσα οι διαδικασίες, μέσω ΥΠΑ, αποζημίωσης του Ελληνικού Κράτους εξαιτίας της απαράδεκτης στάσης του γαλλικού πληρώματος προκειμένου να υπάρξει χρέωση της Air France ύψους 200 χιλ. ευρώ συν αποζημίωση για το κόστος πτήσης των δύο μαχητικών όπως άλλωστε προβλέπεται σε περιπτώσεις παραβίασης των κανόνων εναέριας κυκλοφορίας από πολιτικά αεροσκάφη...
ΠΗΓΗ PRONEWS
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου