Προβληματισμός επικρατεί στο Πολεμικό Ναυτικό σε ότι αφορά το στόλο
των Αερόστρωμνων αποβατικών Zubr , διότι παρά τις τιτάνιες προσπάθειες
να καταστεί επιχειρησιακό και το τρίτο σκάφος της κλάσης, υπάρχει μεγάλο
πρόβλημα σε ότι αφορά τους προμήθεια αεριοστρόβιλων τύπου Kuznetsov
NK-12MV που είναι εφοδιασμένο το σκάφος.
Ειδικότερα, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες η ελληνική πλευρά ήλθε σε επαφή με την ρωσική πλευρά στο πλαίσιο FOS (Follow on Support) για την προμήθεια ανταλλακτικών με σκοπό την υποστήριξη του στόλου των Zubr, όπου πληροφορήθηκε ότι δεν υπάρχει απόθεμα σε αεριοστρόβιλους του συστήματος πρόωσης του σκάφους. Υπενθυμίζεται ότι οι αεριοστρόβιλοι είναι ουκρανικής σχεδίασης και κατασκευής και εξαιτίας της διάρρηξης των σχέσεων με τη Ρωσίας έχει προκύψει το συγκεκριμένο πρόβλημα.
Ωστόσο η Ρωσική πλευρά ενημέρωσε την ελληνική ότι βρίσκεται στο στάδιο της ανάπτυξης και κατασκευής συστήματος εγχώριου συστήματος πρόωσης, το οποίο όμως θα είναι κατά 20 τόνους βαρύτερο από το υπάρχων σύστημα, το οποίο σημαίνει μείωση του μεταφερόμενου φορτίου.
Επίσης, οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι οι προσπάθειες της ελληνικής πλευράς να προσεγγίσουν την ουκρανική στο πλαίσιο της απόκτησης αεριοστρόβιλων απέβησαν εμμέσως πλην σαφώς άκαρπες εξαιτίας του καλού κλίματος των σχέσεων της Αθήνας με τη Μόσχα.
Με απλά λόγια το ΠΝ χρειάζεται περίπου δύο πλήρη συστήματα πρόωσης ως ανταλλακτικά για να μπορέσει στο μέλλον να κράτα υψηλό βαθμό διαθεσιμότητας των Zubr, διότι ακόμη και η λύση του ρωσικού συστήματος πρόωσης που είναι αρκετά βαρύτερο βρίσκεται στο στάδιο της ολοκλήρωσης της ανάπτυξης, το οποίο σημαίνει ότι δεν υπάρχουν συστήματα άμεσα παραδοτέα αλλά ούτε και διαφαίνεται κάποια τέτοια δυνατότητα για το άμεσο μέλλον. Το σύστημα πρόωσης αποτελούν πέντε αεριοστρόβιλοι Τύπου Kuznetsov NK-12MV (2 άνωσης/ανύψωσης και 3 προώθησης) ισχύος 5 x 11.836 ίππους. Οι αεριοστρόβιλοι προώθησης δίδουν κίνηση σε τρεις τετράφυλλες έλικες μεταβλητού βήματος.
Υπενθυμίζεται ότι Zubr αξιοποιούνται επιχειρησιακά από το Ελληνικό , το Ρωσικό, το Κινεζικό και το Ουκρανικό Πολεμικό Ναυτικό και είναι το μεγαλύτερο στρατιωτικό αερόστρωμνο που χρησιμοποιείται ως αποβατικό σκάφος (Landing Craft air-cushion ή LCAC). Είναι σχεδιασμένο να μεταφέρει αποβατικές δυνάμεις (προσωπικό, άρματα μάχης, ΤΟΜΠ) ενώ έχει και την δυνατότητα μεταφοράς και ποντισμού ναρκών.
Σε ότι αφορά την ικανότητα μεταφοράς η οποία θα μειωθεί στην περίπτωση του ρωσικού συστήματος πρόωσης, μπορεί να μεταφέρει τρία κύρια άρματα μάχης (μέχρι 131 τόνους), ή δέκα τεθωρακισμένα οχήματα μεταφοράς προσωπικού (ΤΟΜΑ) με 140 στρατιώτες (μέχρι 115 τόνους), ή 500 στρατιώτες. Με μέγιστο βάρος το πλοίο είναι ικανό να ανέλθει σε ακτές 5% κλίση και να υπερπηδήσει εμπόδια μέχρι 1,6 μέτρα ύψος. Μπορεί να επιχειρεί σε κατάσταση θάλασσας 4 με ταχύτητα 40 κόμβων ενώ με μέγιστη ταχύτητα πλεύσης 63 κόμβων μπορεί να επιτύχει ακτίνα δράσης 300 μιλίων.
Στο Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό υπηρετούν πλέον τρία πλοία από τα αρχικά τέσσερα που παρελήφθησαν διότι το ΠΤΜ Ζάκυνθος (L183) είναι παροπλισμένο. Τα υπόλοιπα τρία είναι το ΠΤΜ Κεφαλληνία (L180), το ΠΤΜ Ιθάκη (L181) και το Κέρκυρα (L182).
ΠΗΓΗ https://www.thinknews.gr
Ειδικότερα, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες η ελληνική πλευρά ήλθε σε επαφή με την ρωσική πλευρά στο πλαίσιο FOS (Follow on Support) για την προμήθεια ανταλλακτικών με σκοπό την υποστήριξη του στόλου των Zubr, όπου πληροφορήθηκε ότι δεν υπάρχει απόθεμα σε αεριοστρόβιλους του συστήματος πρόωσης του σκάφους. Υπενθυμίζεται ότι οι αεριοστρόβιλοι είναι ουκρανικής σχεδίασης και κατασκευής και εξαιτίας της διάρρηξης των σχέσεων με τη Ρωσίας έχει προκύψει το συγκεκριμένο πρόβλημα.
Ωστόσο η Ρωσική πλευρά ενημέρωσε την ελληνική ότι βρίσκεται στο στάδιο της ανάπτυξης και κατασκευής συστήματος εγχώριου συστήματος πρόωσης, το οποίο όμως θα είναι κατά 20 τόνους βαρύτερο από το υπάρχων σύστημα, το οποίο σημαίνει μείωση του μεταφερόμενου φορτίου.
Επίσης, οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι οι προσπάθειες της ελληνικής πλευράς να προσεγγίσουν την ουκρανική στο πλαίσιο της απόκτησης αεριοστρόβιλων απέβησαν εμμέσως πλην σαφώς άκαρπες εξαιτίας του καλού κλίματος των σχέσεων της Αθήνας με τη Μόσχα.
Με απλά λόγια το ΠΝ χρειάζεται περίπου δύο πλήρη συστήματα πρόωσης ως ανταλλακτικά για να μπορέσει στο μέλλον να κράτα υψηλό βαθμό διαθεσιμότητας των Zubr, διότι ακόμη και η λύση του ρωσικού συστήματος πρόωσης που είναι αρκετά βαρύτερο βρίσκεται στο στάδιο της ολοκλήρωσης της ανάπτυξης, το οποίο σημαίνει ότι δεν υπάρχουν συστήματα άμεσα παραδοτέα αλλά ούτε και διαφαίνεται κάποια τέτοια δυνατότητα για το άμεσο μέλλον. Το σύστημα πρόωσης αποτελούν πέντε αεριοστρόβιλοι Τύπου Kuznetsov NK-12MV (2 άνωσης/ανύψωσης και 3 προώθησης) ισχύος 5 x 11.836 ίππους. Οι αεριοστρόβιλοι προώθησης δίδουν κίνηση σε τρεις τετράφυλλες έλικες μεταβλητού βήματος.
Υπενθυμίζεται ότι Zubr αξιοποιούνται επιχειρησιακά από το Ελληνικό , το Ρωσικό, το Κινεζικό και το Ουκρανικό Πολεμικό Ναυτικό και είναι το μεγαλύτερο στρατιωτικό αερόστρωμνο που χρησιμοποιείται ως αποβατικό σκάφος (Landing Craft air-cushion ή LCAC). Είναι σχεδιασμένο να μεταφέρει αποβατικές δυνάμεις (προσωπικό, άρματα μάχης, ΤΟΜΠ) ενώ έχει και την δυνατότητα μεταφοράς και ποντισμού ναρκών.
Σε ότι αφορά την ικανότητα μεταφοράς η οποία θα μειωθεί στην περίπτωση του ρωσικού συστήματος πρόωσης, μπορεί να μεταφέρει τρία κύρια άρματα μάχης (μέχρι 131 τόνους), ή δέκα τεθωρακισμένα οχήματα μεταφοράς προσωπικού (ΤΟΜΑ) με 140 στρατιώτες (μέχρι 115 τόνους), ή 500 στρατιώτες. Με μέγιστο βάρος το πλοίο είναι ικανό να ανέλθει σε ακτές 5% κλίση και να υπερπηδήσει εμπόδια μέχρι 1,6 μέτρα ύψος. Μπορεί να επιχειρεί σε κατάσταση θάλασσας 4 με ταχύτητα 40 κόμβων ενώ με μέγιστη ταχύτητα πλεύσης 63 κόμβων μπορεί να επιτύχει ακτίνα δράσης 300 μιλίων.
Στο Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό υπηρετούν πλέον τρία πλοία από τα αρχικά τέσσερα που παρελήφθησαν διότι το ΠΤΜ Ζάκυνθος (L183) είναι παροπλισμένο. Τα υπόλοιπα τρία είναι το ΠΤΜ Κεφαλληνία (L180), το ΠΤΜ Ιθάκη (L181) και το Κέρκυρα (L182).
ΠΗΓΗ https://www.thinknews.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου