Iσχυρό πλήγμα στην VW και κατ επέκταση στην γερμανική οικονομία έχει επιφέρει το σκάνδαλο εξαπάτησης σχετικά με τις εκπομπές ρύπων οι οποίες αγγίζουν τις Porsche, Audi, Opel, Mercedes-Benz και την BMW!
Ήδη οι παραιτήσεις όπως του CEO της VW, Μartin Winterkorn,
προμηνύουν ότι οτο σκάνδαλο θα λάβει ακόμη μεγαλύτερες διαστάσεις ενώ ο
Οργανισμός Μεταφοράς και Περιβάλλοντος, ένα Ευρωπαϊκός Οργανισμός, δείχνει ήδη τις Audi, BMW και Mercedez-Benz.
Χαρακτηριστικό είναι ότι ο επικεφαλής έρευνας και ανάπτυξης της Audi Ulrich Hackenberg και ο αρχιμηχανικός της Porsche’s Wolfgang Hatz δύο κορυφαίες προσωπικότητες του ομίλου VW απολύθηκαν!
Σύμφωνα με την γερμανική εφημερίδα Auto Bild, οι μηχανές
diesel της ΒΜW επίσης υπερέβαιναν σημαντικά τα ρυθμιστικά όρια
λειτουργίας ενώ το CNBC αναφέρει ότι η BMW X3 2LT diesel εκπέμπει 11
φορές περισσότερο μονοξείδιο του αζώτου από το τωρινό ρυθμιστικό όριο
που έχει βάλει η Ε.Ε.
Την προηγούμενη βδομάδα το σκάνδαλο που ξέσπασε μετά την
απάτη στα τεστ εκπομπών ρύπων με τη βοήθεια ενός αλγόριθμου που
τοποθετήθηκε σε σχεδόν 500.000 αφορά τους δίλιτρους "clean diesel" ΤDI
των μοντέλων Jetta, Jetta SportWagen, Golf, νέο Golf SportWagen, Passat,
Beetle, Audi A3, από το μοντέλο του 2009.
Το σκάνδαλο περιλαμβάνει τα μοντέλα των 140 ίππων, και τα νεότερα των 150 ίππων του 2015!
Ο Independent αποκαλύπτει ότι
οι μηχανές EA189 τις οποίες αφορά το σκάνδαλο έχουν τοποθετηθεί σε
μοντέλα της Skoda, Seat που πουλιούνται στη Βρετανία όπως και στα
μοντέλα VW Jetta, Beetle, Golf, Passat, Audi A3.
Στο στόχαστρο της αμερικανικής EPA, η οποία έχει ανακαλέσει
500.000 αυτοκίνητα στις ΗΠΑ, υπάρχουν σκέψεις για επέκταση της έρευνας
σε μια γκάμα πολυτελών μοντέλων της VW όπως η Porsche Cayenne SUV, Audi
Q5, A6, A7, A8.
Ο Οργανισμός Μεταφοράς και Περιβάλλοντος παρατήρησε σημαντικές διαφορές ανάμεσα στις πραγματικές εκπομπές ρύπων και στα αποτελέσματα των ευρωπαϊκών εργαστηριακών ελέγχων:
Ένα Audi A8 που είχε περάσει τα τεστ στην Ευρώπη παρήγαγε
μονοξείδιο του αζώτου 21,9 φορές πάνω από το επιτρεπτό όριο, ένα BMW X3
diesel αντίστοιχα βρέθηκε να εκπέμπει 9,9 φορές πάνω από το επιτρεπτό
όριο και ένα Opel Zafira Tourer 9,5 φορές πάνω από το επιτρεπτό όριο!
Όπως γίνεται αντιληπτό, το σκάνδαλο της VW έχει ταράξει τα
oικονομικά «θεμέλια» της Γερμανίας ενώ οι αναλυτές προειδοποιούν ότι
αυτή η κρίση στην μπορεί να εξελιχθεί στη μεγαλύτερη απειλή για την
ισχυρότερη οικονομία της Ευρώπης.
«Ξαφνικά, η Volkswagen έχει γίνει μεγαλύτερος κίνδυνος για τη γερμανική οικονομία ακόμη και από την ελληνική κρίση», δήλωσε στο Reuters ο επικεφαλής οικονομολόγος της ING, Κάρστεν Μπρζέσκι.
Αν οι πωλήσεις της βυθιστούν στη Βόρεια Αμερική τους
επόμενους μήνες, αυτό δεν θα έχει αντίκτυπο μόνο στην εταιρεία, αλλά και
στη γερμανική οικονομία στο σύνολό της», πρόσθεσε ο ίδιος.
«Αν πέσουν οι πωλήσεις, αυτό θα επηρεάσει και τους προμηθευτές και μαζί με αυτούς ολόκληρη την οικονομία», ανέφερε ο Μάρτιν Γκόρνινγκ, του thnk tank DIW, με έδρα το Βερολίνο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου