Σάββατο, 6 Αυγούστου 2016

et in arcadia ego


Tον 17ο αιώνα ο Γάλλος ζωγράφος Νικόλας Πουσέν (Nicolas Poussin, 1594-1665) στηριζόμενος στο καλλιτεχνικό αυτό ρεύμα ζωγράφισε ένα από τους σημαντικότερους πίνακές του, γνωστό ως "Οι ποιμένες της Αρκαδίας" η "ET IN ARCADIA EGO" (1647), που εκτίθεται στο Μουσείο του Λούβρου.

Υπάρχουν δύο κύριες και διαφορετικές ερμηνείες της επιγραφής αυτής. Είτε "Ακόμα και στην Αρκαδία, εγώ, ο Θάνατος, υπάρχω" ή "και εγώ (ο άνθρωπος στον τάφο) στην Αρκαδία έζησα". Με βάση αυτήν την παραπάνω ερμηνευτική αντίθεση ο πίνακας του Πουσσέν αντανακλά μια μελαγχολική ενατένιση του θανάτου, επισημαίνοντας το γεγονός ότι η επίγεια ευτυχία είναι πολύ πρόσκαιρη και μεταβατική.

Ο Άγιος Σουλπίκιος
Το 1727 ο Languet de Gergy, ιερέας του ναού, έδωσε εντολή στον Henry Sully, κατασκευαστή ωρολογίων και αστρονόμο, να φτιάξει ένα ηλιακό ρολόι ώστε να μπορεί να υπολογίζει το Πάσχα και τις ισημερίες. Αυτή η μεσημβρινή γραμμή από ορείχαλκο τοποθετήθηκε κατά μήκος του δαπέδου και έφτασε μέχρι επάνω σε ένα λευκό μαρμάρινο οβελίσκο, περίπου έντεκα μέτρα ύψος, στην κορυφή του οποίου βρίσκεται μια σφαίρα με ένα σταυρό.
Η γραμμή αυτή έγινε γνωστή μέσω του Κώδικα Da Vinci . Στην φωτογραφία εγώ πατώντας ανάμεσα στη μεσημβρινή ορειχάλκινη γραμμή . Δυτικό και Ανατολικό Παρίσι.

1 σχόλιο:

Giannis G. είπε...

Αν δεν κάνω λάθος ο συγκεκριμένος πίνακας του Πουσέν έχει συνδεθεί και με το Μοντσεγκύρ και το μυστήριο γύρω από αυτήν την τοποθεσία καθώς και με την αναζήτηση του γκράαλ...