Ένα καινοτόμο προϊόν που αναπτύχθηκε
αποκλειστικά από Έλληνες επιστήμονες με μεγάλη εμπειρία στις ιδιαίτερες
ανάγκες και απαιτήσεις της ναυτιλίας, το Metis, έχει έδρα του την Ελλάδα
και έχει ήδη κατακτήσει πολλές ναυτιλιακές εταιρείες στον κόσμο.
Πρόκειται για ευφυείς συλλέκτες σημάτων και δεδομένων που τοποθετούνται σε διαφορετικά συστήματα του πλοίου και επί 24ωρες κάθε μέρα μπορούν να αποστέλλουν δεδομένα μέσω ίντερνετ στη ναυτιλιακή εταιρεία και στον πλοιοκτήτη, περιγράφοντας τη λειτουργία την πορεία και την κατανάλωση του πλοίου, αλλά και να προλαμβάνει βλάβες και προβλήματα που αναμένεται να προκύψουν σε συστήματα του καραβιού, τα οποία μπορεί να επιβαρύνουν ή να διακόψουν ακόμα και τη λειτουργία του.
Το συγκεκριμένο σύστημα που βασίζεται στην Τεχνητή Νοημοσύνη (Artificial Intelligence) και τη Μηχανική Μάθηση (Machine Learning) αξιοποιώντας την τεχνολογία των ασύρματων δικτύων (Wireless Networks) και των έξυπνων συσκευών (Smart Devices) δεν σταματάει εκεί καθώς έχει τη δυνατότητα να δώσει στοιχεία ακόμα και αν το πλοίο για οποιαδήποτε λόγο χτυπήσει κάπου και αυτό δεν γίνει αντιληπτό από το πλήρωμα.
Όπως εξηγούν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ στελέχη της εταιρείας metis, μία περίπτωση σε ένα δρομολόγιο πλοίου μεταξύ Κίνας και Αυστραλίας οι συλλέκτες δεδομένων εντόπισαν ένα τρομερό ταρακούνημα και ζόρισμα του βαποριού.
«Ολο το καράβι υπέστη μία καταπόνηση και στη συνέχεια το σύστημα διαπίστωσε ότι το συγκεκριμένο πλοίο έκανε μία στροφή 360 μοιρών επανήλθε και συνέχισε την πορεία του.Η συγκεκριμένη κίνηση κόστισε ένα ποσό καυσίμου και δεν αναφέρθηκε ποτέ από το πλήρωμα ωστόσο η έξυπνη συσκευή μας το εντόπισε» αναφέρουν επιστήμονες της ΜΕΤΙΣ. «Μπορεί ο καπετάνιος του πλοίου να αρνήθηκε ότι είχε συμβεί ωστόσο το σύστημά το είχε καταγράψει και από το cps του πλοίου» προσθέτουν και αναφέρουν ένα επίσης ανάλογο παράδειγμα που συνέβη σε άλλο πλοίο στη Νότια Αμερική.
«Πλοίο με μετέφερε καύσιμα και ενώ έπλεε μέσα ποτάμι βρήκε από κάτω και χτύπησε στον πυθμένα ωστόσο ο γεγονός δεν αναφέρθηκε ποτέ από το πλήρωμα αλλά το σύστημα το κατέγραψε και όταν το πλοίο πήγε για επισκευή φάνηκε το χτύπημα» αναφέρουν.
«Η έξυπνη συσκευή μας, αξιοποιεί την τελευταία λέξη της τεχνολογίας στις τηλεπικοινωνιακές υποδομές που πλέον υπάρχουν στους Ωκεανούς και επειδή κανένα πλοίο δεν είναι ίδιο με κάποιο άλλο (σσ υπάρχει πληθώρα και πανσπερμία κατασκευαστών που κατασκευάζουν επιμέρους όργανα και μηχανήματα) υπάρχει λίστα επαφών που μπορεί να δια συνδεθούμε με οποιοδήποτε κατασκευαστή, δίνοντας συμβουλές και λύσεις για αναμενόμενα τεχνικά προβλήματα που ενδέχεται να υπάρξουν στο πλοίο στα στελέχη των ναυτιλιακών εταιρειών» δηλώνει από την πλευρά του ο κ. Μιχάλης Κωνσταντινίδης, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας METIS.
Αναφέρει επίσης ότι «Τα πλοία είναι κινούμενα γιγαντιαία εργοστάσια με παρα πολλά μηχανήματα που καταναλώνουν καύσιμο κάτι που αποτελεί ένα σοβαρό κομμάτι κόστους της λειτουργίας τους».
Πρόκειται για ευφυείς συλλέκτες σημάτων και δεδομένων που τοποθετούνται σε διαφορετικά συστήματα του πλοίου και επί 24ωρες κάθε μέρα μπορούν να αποστέλλουν δεδομένα μέσω ίντερνετ στη ναυτιλιακή εταιρεία και στον πλοιοκτήτη, περιγράφοντας τη λειτουργία την πορεία και την κατανάλωση του πλοίου, αλλά και να προλαμβάνει βλάβες και προβλήματα που αναμένεται να προκύψουν σε συστήματα του καραβιού, τα οποία μπορεί να επιβαρύνουν ή να διακόψουν ακόμα και τη λειτουργία του.
Το συγκεκριμένο σύστημα που βασίζεται στην Τεχνητή Νοημοσύνη (Artificial Intelligence) και τη Μηχανική Μάθηση (Machine Learning) αξιοποιώντας την τεχνολογία των ασύρματων δικτύων (Wireless Networks) και των έξυπνων συσκευών (Smart Devices) δεν σταματάει εκεί καθώς έχει τη δυνατότητα να δώσει στοιχεία ακόμα και αν το πλοίο για οποιαδήποτε λόγο χτυπήσει κάπου και αυτό δεν γίνει αντιληπτό από το πλήρωμα.
Όπως εξηγούν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ στελέχη της εταιρείας metis, μία περίπτωση σε ένα δρομολόγιο πλοίου μεταξύ Κίνας και Αυστραλίας οι συλλέκτες δεδομένων εντόπισαν ένα τρομερό ταρακούνημα και ζόρισμα του βαποριού.
«Ολο το καράβι υπέστη μία καταπόνηση και στη συνέχεια το σύστημα διαπίστωσε ότι το συγκεκριμένο πλοίο έκανε μία στροφή 360 μοιρών επανήλθε και συνέχισε την πορεία του.Η συγκεκριμένη κίνηση κόστισε ένα ποσό καυσίμου και δεν αναφέρθηκε ποτέ από το πλήρωμα ωστόσο η έξυπνη συσκευή μας το εντόπισε» αναφέρουν επιστήμονες της ΜΕΤΙΣ. «Μπορεί ο καπετάνιος του πλοίου να αρνήθηκε ότι είχε συμβεί ωστόσο το σύστημά το είχε καταγράψει και από το cps του πλοίου» προσθέτουν και αναφέρουν ένα επίσης ανάλογο παράδειγμα που συνέβη σε άλλο πλοίο στη Νότια Αμερική.
«Πλοίο με μετέφερε καύσιμα και ενώ έπλεε μέσα ποτάμι βρήκε από κάτω και χτύπησε στον πυθμένα ωστόσο ο γεγονός δεν αναφέρθηκε ποτέ από το πλήρωμα αλλά το σύστημα το κατέγραψε και όταν το πλοίο πήγε για επισκευή φάνηκε το χτύπημα» αναφέρουν.
«Η έξυπνη συσκευή μας, αξιοποιεί την τελευταία λέξη της τεχνολογίας στις τηλεπικοινωνιακές υποδομές που πλέον υπάρχουν στους Ωκεανούς και επειδή κανένα πλοίο δεν είναι ίδιο με κάποιο άλλο (σσ υπάρχει πληθώρα και πανσπερμία κατασκευαστών που κατασκευάζουν επιμέρους όργανα και μηχανήματα) υπάρχει λίστα επαφών που μπορεί να δια συνδεθούμε με οποιοδήποτε κατασκευαστή, δίνοντας συμβουλές και λύσεις για αναμενόμενα τεχνικά προβλήματα που ενδέχεται να υπάρξουν στο πλοίο στα στελέχη των ναυτιλιακών εταιρειών» δηλώνει από την πλευρά του ο κ. Μιχάλης Κωνσταντινίδης, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας METIS.
Αναφέρει επίσης ότι «Τα πλοία είναι κινούμενα γιγαντιαία εργοστάσια με παρα πολλά μηχανήματα που καταναλώνουν καύσιμο κάτι που αποτελεί ένα σοβαρό κομμάτι κόστους της λειτουργίας τους».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου