Τα παιδιά που περνούν πάνω από δύο ώρες καθημερινά μπροστά
από την οθόνη του κινητού, του τάμπλετ ή της τηλεόρασης, βλάπτουν τη
δύναμη του εγκεφάλου τους, σύμφωνα με τα ευρήματα νέας μελέτης.
Όσα παιδιά αφιερώνουν πολύ χρόνο σε ηλεκτρονικά παιχνίδια και μέσα κοινωνικής δικτύωσης και βλέπουν πολλή τηλεόραση, έχουν φτωχότερη εγκεφαλική ανάπτυξη.
Συγκεκριμένα, η μελέτη έδειξε ότι τα παιδιά που αφιέρωναν πολύ χρόνο μπροστά από ηλεκτρονικές συσκευές ή έβλεπαν πολλή τηλεόραση, είχαν περίπου 5% χαμηλότερη γνωστική λειτουργία από άλλα παιδιά ηλικίας 8 έως 11 ετών.
Οι ερευνητές πιστεύουν ότι ο χρόνος που περνά ένα παιδί μπροστά από μια οθόνη δεν διεγείρει τον εγκέφαλο με τον τρόπο που το κάνει η ανάγνωση βιβλίων και παράλληλα αλλοιώνει την ποιότητα του ύπνου, ο οποίος είναι απαραίτητος για την ανάπτυξη των παιδιών.
Σύμφωνα με τον επικεφαλής της μελέτης Jeremy Walsh, από το Ερευνητικό Κέντρο του Νοσοκομείου Παίδων του Ανατολικού Οντάριο, στον Καναδά, «είναι σημαντικό να υπάρχει σωστή ισορροπία στις καθημερινές δραστηριότητες των παιδιών. Οι συμπεριφορές και οι καθημερινές δραστηριότητες των παιδιών συμβάλλουν στην εγκεφαλική και γνωστική ανάπτυξη, ενώ η σωματική δραστηριότητα, η καθιστική ζωή και ο ύπνος επηρεάζουν μεμονωμένα, αλλά και συνδυαστικά τη γνωστική λειτουργία και τη νόηση».
«Ανακαλύψαμε ότι πάνω από δύο ώρες ενασχόλησης με οθόνες, σχετιζόταν με φτωχότερη γνωστική ανάπτυξη των παιδιών» δήλωσε.
Η μελέτη σε πάνω από 4.500 παιδιά στις ΗΠΑ εξέτασε τον χρόνο που αφιέρωναν μπροστά από οθόνες, τις συνήθειες του ύπνου και τα επίπεδα σωματικής δραστηριότητας. Τα παιδιά και οι γονείς συμπλήρωσαν ερωτηματολόγια για την αξιολόγηση αυτών των παραμέτρων.
Μόλις 1 στα 20 παιδιά ακολουθούσε τις κατευθυντήριες οδηγίες για ύπνο 9-11 ώρες, μία ώρα σωματικής δραστηριότητας και περιορισμένο χρόνο μπροστά από οθόνες.
Τα παιδιά κλήθηκαν στη συνέχεια να ολοκληρώσουν ένα γνωστικό τεστ, το οποίο αξιολόγησε τις γλωσσικές ικανότητες, τις δεξιότητες σκέψης, τα επίπεδα προσοχής, τη μνήμη και την ταχύτητα επεξεργασίας πληροφοριών.
Σχεδόν ένα στα τρία παιδιά -το 29%- δεν ακολουθούσε καμία από τις κατευθυντήριες οδηγίες, ενώ 4 στα 10 -41%- ακολουθούσαν μόλις μία.
Το 25% των παιδιών ακολουθούσαν δύο, ενώ μόλις το 5% ακολουθούσε και τις τρεις συστάσεις των αρχών Δημόσιας Υγείας του Καναδά.
Μόνο τα μισά παιδιά ακολουθούσαν τις συστάσεις για τις ώρες ύπνου, ενώ σχεδόν τα δύο τρίτα (63%) αφιέρωναν πάνω από δύο ώρες στην τηλεόραση και τις έξυπνες συσκευές.
Η μελέτη διαπίστωσε ότι τα παιδιά στις ΗΠΑ ξοδεύουν κατά μέσο όρο 3,6 ώρες την ημέρα σε οθόνες.
Τέλος, μόλις το 18% αφιέρωναν μία ώρα καθημερινά στη σωματική άσκηση, ενώ σχεδόν το 1/5 (18%) ταξινομήθηκαν ως παχύσαρκα.
Σχολιάζοντας τα ευρήματα της μελέτης, ο καθηγητής Eduardo Esteban Bustamante, από το Πανεπιστήμιο του Ιλινόις, δήλωσε: «Κάθε λεπτό που αφιερώνει ένα παιδί σε οθόνες αναγκαστικά αφαιρεί ένα λεπτό από τον ύπνο ή από γνωστικές δραστηριότητες. Όταν η χρήση γίνεται το απόγευμα, η μετατόπιση αυτή συνδυάζεται και με την εξασθένιση της ποιότητας του ύπνου».
Τα ευρήματα της μελέτης δημοσιεύθηκαν στο επιστημονικό έντυπο The Lancet Child & Adolescent Health.
Πηγή: MailOnline
Όσα παιδιά αφιερώνουν πολύ χρόνο σε ηλεκτρονικά παιχνίδια και μέσα κοινωνικής δικτύωσης και βλέπουν πολλή τηλεόραση, έχουν φτωχότερη εγκεφαλική ανάπτυξη.
Συγκεκριμένα, η μελέτη έδειξε ότι τα παιδιά που αφιέρωναν πολύ χρόνο μπροστά από ηλεκτρονικές συσκευές ή έβλεπαν πολλή τηλεόραση, είχαν περίπου 5% χαμηλότερη γνωστική λειτουργία από άλλα παιδιά ηλικίας 8 έως 11 ετών.
Οι ερευνητές πιστεύουν ότι ο χρόνος που περνά ένα παιδί μπροστά από μια οθόνη δεν διεγείρει τον εγκέφαλο με τον τρόπο που το κάνει η ανάγνωση βιβλίων και παράλληλα αλλοιώνει την ποιότητα του ύπνου, ο οποίος είναι απαραίτητος για την ανάπτυξη των παιδιών.
Σύμφωνα με τον επικεφαλής της μελέτης Jeremy Walsh, από το Ερευνητικό Κέντρο του Νοσοκομείου Παίδων του Ανατολικού Οντάριο, στον Καναδά, «είναι σημαντικό να υπάρχει σωστή ισορροπία στις καθημερινές δραστηριότητες των παιδιών. Οι συμπεριφορές και οι καθημερινές δραστηριότητες των παιδιών συμβάλλουν στην εγκεφαλική και γνωστική ανάπτυξη, ενώ η σωματική δραστηριότητα, η καθιστική ζωή και ο ύπνος επηρεάζουν μεμονωμένα, αλλά και συνδυαστικά τη γνωστική λειτουργία και τη νόηση».
«Ανακαλύψαμε ότι πάνω από δύο ώρες ενασχόλησης με οθόνες, σχετιζόταν με φτωχότερη γνωστική ανάπτυξη των παιδιών» δήλωσε.
Η μελέτη σε πάνω από 4.500 παιδιά στις ΗΠΑ εξέτασε τον χρόνο που αφιέρωναν μπροστά από οθόνες, τις συνήθειες του ύπνου και τα επίπεδα σωματικής δραστηριότητας. Τα παιδιά και οι γονείς συμπλήρωσαν ερωτηματολόγια για την αξιολόγηση αυτών των παραμέτρων.
Μόλις 1 στα 20 παιδιά ακολουθούσε τις κατευθυντήριες οδηγίες για ύπνο 9-11 ώρες, μία ώρα σωματικής δραστηριότητας και περιορισμένο χρόνο μπροστά από οθόνες.
Τα παιδιά κλήθηκαν στη συνέχεια να ολοκληρώσουν ένα γνωστικό τεστ, το οποίο αξιολόγησε τις γλωσσικές ικανότητες, τις δεξιότητες σκέψης, τα επίπεδα προσοχής, τη μνήμη και την ταχύτητα επεξεργασίας πληροφοριών.
Σχεδόν ένα στα τρία παιδιά -το 29%- δεν ακολουθούσε καμία από τις κατευθυντήριες οδηγίες, ενώ 4 στα 10 -41%- ακολουθούσαν μόλις μία.
Το 25% των παιδιών ακολουθούσαν δύο, ενώ μόλις το 5% ακολουθούσε και τις τρεις συστάσεις των αρχών Δημόσιας Υγείας του Καναδά.
Μόνο τα μισά παιδιά ακολουθούσαν τις συστάσεις για τις ώρες ύπνου, ενώ σχεδόν τα δύο τρίτα (63%) αφιέρωναν πάνω από δύο ώρες στην τηλεόραση και τις έξυπνες συσκευές.
Η μελέτη διαπίστωσε ότι τα παιδιά στις ΗΠΑ ξοδεύουν κατά μέσο όρο 3,6 ώρες την ημέρα σε οθόνες.
Τέλος, μόλις το 18% αφιέρωναν μία ώρα καθημερινά στη σωματική άσκηση, ενώ σχεδόν το 1/5 (18%) ταξινομήθηκαν ως παχύσαρκα.
Σχολιάζοντας τα ευρήματα της μελέτης, ο καθηγητής Eduardo Esteban Bustamante, από το Πανεπιστήμιο του Ιλινόις, δήλωσε: «Κάθε λεπτό που αφιερώνει ένα παιδί σε οθόνες αναγκαστικά αφαιρεί ένα λεπτό από τον ύπνο ή από γνωστικές δραστηριότητες. Όταν η χρήση γίνεται το απόγευμα, η μετατόπιση αυτή συνδυάζεται και με την εξασθένιση της ποιότητας του ύπνου».
Τα ευρήματα της μελέτης δημοσιεύθηκαν στο επιστημονικό έντυπο The Lancet Child & Adolescent Health.
Πηγή: MailOnline
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου