Μια άτακτη έξοδος της Μ. Βρετανίας από την ΕΕ θα δημιουργούσε
προβλήματα στις αεροπορικές εταιρείες και στους ταξιδιώτες. Στη
χειρότερη περίπτωση θα σταματούσαν τα δρομολόγια μεταξύ ΕΕ και Γηραιάς
Αλβιώνας.
Αυτές τις μέρες αεροπορικές εταιρείες όπως η Ryanair, Easyjet, British Airways αλλά και γερμανικές όπως η Tuifly και η Condor ετοιμάζονται για κάθε ενδεχόμενο. «Σε αυτή την κατάσταση πολιτικής αβεβαιότητας πρέπει να είμαστε προετοιμασμένοι για το σενάριο no-deal» δηλώνει ο επικεφαλής της Thomas Cook Airlines, Christoph Debus.
Από τη δεκαετία του ’90 υπάρχει ειδική ρύθμιση για τις αεροπορικές συγκοινωνίες εντός της ΕΕ. Έτσι για παράδειγμα μια ιρλανδική εταιρεία μπορεί να εκτελεί εσωτερικές πτήσεις στην Ισπανία ή μια βρετανική εταιρεία να πραγματοποιεί το δρομολόγιο Βερολίνο-Μαγιόρκα. Πριν από αυτό οι εταιρείες έπρεπε να έχουν την έδρα τους στη χώρα προορισμού ή άφιξης της πτήσης. Αυτή η ελευθερία κινήσεων επέτρεψε στις εταιρείες χαμηλού κόστους να αναπτυχθούν ραγδαία και σε μεγάλο αριθμό ανθρώπων να πραγματοποιούν ταξίδια σε προσιτές τιμές.
Οι εταιρείες ετοιμάζονται για όλα τα ενδεχόμενα
Εάν τώρα υπάρξει σκληρό Brexit, χωρίς συμφωνία μεταξύ Μ. Βρετανίας και ΕΕ, ενδέχεται οι βρετανικές αεροπορικές εταιρείες να χάσουν το δικαίωμα να πραγματοποιούν δρομολόγια προς τη Φρανκφούρτη ή την Μαγιόρκα, αλλά ούτε και πτήσεις εσωτερικού σε χώρες της ΕΕ.
Σημαντικό ρόλο δεν παίζει μόνο σε ποια χώρα βρίσκεται η έδρα της εταιρείας αλλά και σε ποιον ανήκει. Ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες πρέπει να ανήκουν κατά 50% σε ιδιοκτήτες από την ΕΕ. Ένα σκληρό Brexit θα μπορούσε να χτυπήσει επομένως και γερμανικούς εταιρείες. Η εταιρεία Condor για παράδειγμα ανήκει κατά 100% στη βρετανική Thomas Cook.
Η εταιρεία σχεδιάζει ήδη με ποιον τρόπο θα μπορούσε να αντιμετωπίσει ένα τέτοιο ενδεχόμενο. Κανείς στον κλάδο δεν αποκλείει τη δυνατότητα να πουλήσει κάποιος όμιλος το μεγαλύτερο μέρος των μετοχών του σε θυγατρικές εταιρείες.
Ψύχραιμοι προς τα έξω
Την ίδια ώρα οι εταιρείες προσπαθούν να καθησυχάσουν τους πελάτες τους δίνοντας την εντύπωση ότι είναι προετοιμασμένες για όλα τα σενάρια. Θέλουν να δώσουν την εντύπωση ότι οι πτήσεις θα συνεχίσουν κανονικά και του χρόνου για να μη σταματήσουν οι εν δυνάμει ταξιδιώτες να κλείνουν εισιτήρια. Και σίγουρα ο κλάδος θα κάνει τα πάντα για να μη σταματήσουν οι πτήσεις.
Στο μεταξύ η εταιρεία χαμηλού κόστους Easyjet ίδρυσε θυγατρική στη Βιέννη προκειμένου να διατηρήσει τα ευρωπαϊκά της δικαιώματα. Η εταιρεία έχει την έδρα της στη Μ. Βρετανία ανήκει όμως κατά το ένα τρίτο στον κύπριο συνιδρυτή της Στέλιο Χατζηιωάννου και την οικογένειά του.
Πάντως ειδικοί δεν αποκλείουν την έσχατη περίπτωση, να σταματήσουν δηλαδή οι πτήσεις για λίγες ημέρες στα τέλη Μαρτίου. Κάτι τέτοιο όμως δεν θα δημιουργούσε μόνο πρόβλημα σε ανθρώπους που θέλουν να πάνε διακοπές ή επαγγελματικό ταξίδι, αλλά θα έθετε σε κίνδυνο και ένα σωρό θέσεις εργασίας. Οι Βρετανοί είναι από τους πιο συχνούς επισκέπτες στις ευρωπαϊκές χώρες του Νότου. Εάν εκλείψουν, οι τοπικές οικονομίες σε τουριστικά μέρη ενδέχεται να αντιμετωπίσουν σοβαρά προβλήματα.
DW
Αυτές τις μέρες αεροπορικές εταιρείες όπως η Ryanair, Easyjet, British Airways αλλά και γερμανικές όπως η Tuifly και η Condor ετοιμάζονται για κάθε ενδεχόμενο. «Σε αυτή την κατάσταση πολιτικής αβεβαιότητας πρέπει να είμαστε προετοιμασμένοι για το σενάριο no-deal» δηλώνει ο επικεφαλής της Thomas Cook Airlines, Christoph Debus.
Από τη δεκαετία του ’90 υπάρχει ειδική ρύθμιση για τις αεροπορικές συγκοινωνίες εντός της ΕΕ. Έτσι για παράδειγμα μια ιρλανδική εταιρεία μπορεί να εκτελεί εσωτερικές πτήσεις στην Ισπανία ή μια βρετανική εταιρεία να πραγματοποιεί το δρομολόγιο Βερολίνο-Μαγιόρκα. Πριν από αυτό οι εταιρείες έπρεπε να έχουν την έδρα τους στη χώρα προορισμού ή άφιξης της πτήσης. Αυτή η ελευθερία κινήσεων επέτρεψε στις εταιρείες χαμηλού κόστους να αναπτυχθούν ραγδαία και σε μεγάλο αριθμό ανθρώπων να πραγματοποιούν ταξίδια σε προσιτές τιμές.
Οι εταιρείες ετοιμάζονται για όλα τα ενδεχόμενα
Εάν τώρα υπάρξει σκληρό Brexit, χωρίς συμφωνία μεταξύ Μ. Βρετανίας και ΕΕ, ενδέχεται οι βρετανικές αεροπορικές εταιρείες να χάσουν το δικαίωμα να πραγματοποιούν δρομολόγια προς τη Φρανκφούρτη ή την Μαγιόρκα, αλλά ούτε και πτήσεις εσωτερικού σε χώρες της ΕΕ.
Σημαντικό ρόλο δεν παίζει μόνο σε ποια χώρα βρίσκεται η έδρα της εταιρείας αλλά και σε ποιον ανήκει. Ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες πρέπει να ανήκουν κατά 50% σε ιδιοκτήτες από την ΕΕ. Ένα σκληρό Brexit θα μπορούσε να χτυπήσει επομένως και γερμανικούς εταιρείες. Η εταιρεία Condor για παράδειγμα ανήκει κατά 100% στη βρετανική Thomas Cook.
Η εταιρεία σχεδιάζει ήδη με ποιον τρόπο θα μπορούσε να αντιμετωπίσει ένα τέτοιο ενδεχόμενο. Κανείς στον κλάδο δεν αποκλείει τη δυνατότητα να πουλήσει κάποιος όμιλος το μεγαλύτερο μέρος των μετοχών του σε θυγατρικές εταιρείες.
Ψύχραιμοι προς τα έξω
Την ίδια ώρα οι εταιρείες προσπαθούν να καθησυχάσουν τους πελάτες τους δίνοντας την εντύπωση ότι είναι προετοιμασμένες για όλα τα σενάρια. Θέλουν να δώσουν την εντύπωση ότι οι πτήσεις θα συνεχίσουν κανονικά και του χρόνου για να μη σταματήσουν οι εν δυνάμει ταξιδιώτες να κλείνουν εισιτήρια. Και σίγουρα ο κλάδος θα κάνει τα πάντα για να μη σταματήσουν οι πτήσεις.
Στο μεταξύ η εταιρεία χαμηλού κόστους Easyjet ίδρυσε θυγατρική στη Βιέννη προκειμένου να διατηρήσει τα ευρωπαϊκά της δικαιώματα. Η εταιρεία έχει την έδρα της στη Μ. Βρετανία ανήκει όμως κατά το ένα τρίτο στον κύπριο συνιδρυτή της Στέλιο Χατζηιωάννου και την οικογένειά του.
Πάντως ειδικοί δεν αποκλείουν την έσχατη περίπτωση, να σταματήσουν δηλαδή οι πτήσεις για λίγες ημέρες στα τέλη Μαρτίου. Κάτι τέτοιο όμως δεν θα δημιουργούσε μόνο πρόβλημα σε ανθρώπους που θέλουν να πάνε διακοπές ή επαγγελματικό ταξίδι, αλλά θα έθετε σε κίνδυνο και ένα σωρό θέσεις εργασίας. Οι Βρετανοί είναι από τους πιο συχνούς επισκέπτες στις ευρωπαϊκές χώρες του Νότου. Εάν εκλείψουν, οι τοπικές οικονομίες σε τουριστικά μέρη ενδέχεται να αντιμετωπίσουν σοβαρά προβλήματα.
DW
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου